האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש מציפי לבני לנהל משברים מול האמריקאים בזמן מבצע צוק איתן? על פי יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, כך היו פני הדברים. 
הרצוג, שהשתתף הבוקר (חמישי) בוועידת הנשיאים של הקהילות היהודיות, אמר על הבמה: "אני רוצה לספר לכם סיפור שרבים לא מכירים אבל ביבי מכיר. כשהאמריקאים התקשרו בזמן צוק איתן ובזמן שהיו משברים אחרים, ביבי ביקש מציפי לענות לטלפון, כי היא הקול האחראי והשפוי היחיד שהיה בממשלה הזו והיא היחידה שהעולם היה מוכן להקשיב לה. היום כבר ברור שביבי נכשל בביטחון".
הרצוג המשיך ותקף את נתניהו, בעיקר על נסיעתו לקונגרס: "ככל שביבי יורד בסקרים הוא עולה בשקרים. מיום ליום מתבהר כמה הרסני יהיה הנאום של ביבי בקונגרס - אנשי הממשל אומרים שהוא מדליף, משקר ומסלף דברים מתוך המשא ומתן האיראני. איראן הפכה למדינת סף גרעינית והוא עושה ספין בחירות בקונגרס על חשבוננו".

 
לבני עצמה התראיינה ברשת ב' ואמרה: "מי שהתחבק לאחרונה עם החמאס הוא נתניהו, הוא שלח שליחים לדבר עם חמאס לנמל בעזה, הוא כמעט הסכים לנמל ימי, שאני מנעתי , נתניהו הצביע בעד ההתנתקות". 
 
גם את מקרה הטלפונים אישרה ואמרה: "הוא היה צריך את עזרתי ואני עזרתי לראש הממשלה, עשיתי זאת ממקום שבו היה צריך לעצור הסכם רע עם החמאס, לא כעזרה לראש הממשלה, אלא כעזרה לעם ישראל. נשארתי בממשלה בעיקר כדי לעצור אותו, אם תרומתי בצוק איתן היתה לאפשר את המבצע הקרקעי, כמו גם למנוע הסכם כניעה מוחלט לחמאס ביחד עם עוד אנשים, אז עשיתי טוב".
 
על המשבר עם האמריקאים אמר: "המשבר הוא לא בעניין איראן, הוא בעניין מעורבות בלתי סבירה של ראש הממשלה הישראלי בפוליטיקה הפנים אמריקאית, הוא הורס את היחסים. כל ראש ממשלה ידע לשמור תמיד על יחסים טובים עם שתי המפלגות.

כזכור, אמש האשים דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, את ישראל בסילוף פרטיים מהמשא ומתן עם איראן וטען כי "יש מגמה מתמשכת של איסוף פרטים כדי להוציא אותם מהקשרם. כמה מהישראלים לא דייקו כשתיארו את עמדת המשא ומתן שלנו. לישראל יש מידע פנימי גדול יותר מכל מדינה אחרת שלא משתתפת במשא ומתן".

גם ג'יין סאקי, דוברת מחלקת המדינה, אמרה: "ישראל עושה שיתוף סלקטיבי של מידע. אפשר לוומר שלא כל מה שאתם שומעים מהממשלה הישראלית הוא שיקוף מדויק של הפרטים של השיחות".