מיני-מהפך בצמרת. דוח מבקר המדינה מזיק לרשימת הליכוד ומוחק את היתרון הקל שהיה לנתניהו בשבוע שעבר (24-23) על המחנה הציוני. נתניהו מאבד שני מנדטים, הרצוג מוסיף מנדט והמחנה הציוני פותח פער זעום של שני מנדטים - 24:22. שבוע רע לנתניהו, אולי אפילו רע מאוד, כי לדו"ח המבקר השפעה מתגלגלת - ובאופק נראית גם חקירה משטרתית.
 
נפתלי בנט מראה סימני התאוששות ומחזיר לעצמו את שני המנדטים שאיבד בשבוע שעבר. הוא עושה את זה, קרוב לוודאי, על חשבון נתניהו. יאיר לפיד שומר על כוחו, 12 מנדטים, והוא במגמת עליה.

גם משה כחלון יכול לחייך חיוך קטן, מגמת עליה גם אצלו, שמונה מנדטים השבוע, מנדט יותר מאשר בשבוע שעבר. כנ"ל בדיוק אצל אריה דרעי, בעוד אביגדור ליברמן ימשיך להזיע כנראה עד הרגע האחרון. השבוע הוא מאבד מנדט, יחסית לשבוע שעבר. אלי ישי, שנדמה היה מדלג מעל אחוז החסימה בקלילות, חוזר להסתובב סביבו עם ארבעה מנדטים פריכים.


 
משחקי קואליציה: לנתניהו עדיין קל בהרבה להרכיב ממשלה. הרצוג חייב להיות רב-אמן פוליטי כדי לרבע את המעגל או לעגל את המשולש: הוא, יחד עם לפיד, ליברמן, כחלון, ליצמן-גפני ודרעי, זה 61 מנדטים. על הקשקש. ועדיין צריך לשכנע את החרדים האשכנזים לשבת עם לפיד.
 

שאלנו השבוע כמה שאלות על דוח מבקר המדינה. 20% מהמשיבים אמרו שהדוח מקטין את הסיכוי שיצביעו עבור הליכוד, 10% אמרו שהדוח מגדיל את הסיכוי הזה. בפילוח בין מצביעי הליכוד בבחירות 2013 מתקבלת התוצאה החשובה באמת: 30% מהם אומרים שהדוח מגדיל את הסיכוי שיצביעו ליכוד. 14% מהם אומרים שהדוח מקטין את הסיכוי הזה. המספר החשוב הוא ה-14%.

מצביעי הליכוד הקנאים מצופפים שורות מול התקפה כזו ונצמדים לנתניהו. המצביעים העצמאיים יותר, שאינם הגרעין הקשה, נרתעים. 14% מהם שוקלים מחדש את הצבעתם. זו הבשורה הרעה לנתניהו. אלה הם שני המנדטים שנגרעו ממנו השבוע.


 
לגבי אב הבית לשעבר, מני נפתלי: 45% מהציבור מאמין לו, 36% לא מאמין לו. מדד האמונה בנפתלי מתפלג, לפי ההערכה, סביב הגושים הפוליטיים. מרכז-שמאל מאמינים לנפתלי, ליכוד לא מאמינים. שאר הימניים מתחלקים ומתלבטים.
 
47% מהציבור סבורים שאין לפתוח בחקירה פלילית נגד משפחת נתניהו בהקשר לדוח מבקר המדינה, בעוד ש-39% סבורים שחקירה כזו מחויבת המציאות. כאן יש יתרון קל לנתניהו. יחד עם זאת, זה מגיע מעט מדי, ומאוחר מדי. על פי כל ההערכות, רכבת החקירה כבר יצאה מהתחנה.
 
ומילה אחרונה על הסטייליסט מושיק גלאמין. ההברקה השיווקית הזו, פרי מוחו הקודח של יאיר נתניהו (המכונה "יאיר פינקלשטיין"), עלתה ביוקר. 46% מהציבור סבורים שהסרטון של גלאמין על בית ראש הממשלה המתפורר פגע בתדמיתם של בני הזוג נתניהו, בעוד 14% בלבד סבורים שהסרטון הועיל לתדמית הזו.