תלמידי תיכון "בליך" ברמת גן מנבאים מהפך בבחירות לכנסת שיתקיימו ב-17 במרץ. ב"בחירות" שהתקיימו היום (ראשון) בבית הספר, זכתה מפלגת "המחנה הציוני" וקיבלה 32 אחוז מקולות הבוחרים, לעומת הליכוד שהגיע למקום השלישי עם 14 אחוז בלבד.

סימולציית הבחירות המתקיימת בבית הספר בליך, לפני כל בחירות לכנסת, זוכה להתעניינות רבה מאז הצליחו תלמידי התיכון לחזות את המהפך שהביא את הליכוד לשלטון ב-1977. בבחירות 1992 הצליחו התלמידים לנבא את הפתעת הבחירות, ההישג של "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד, שהתמודדה אז לראשונה וקיבלה בניגוד לכל התחזיות 19 מנדטים.


יאיר לפיד בבחירות בבליך. צילום: אבשלום ששוני
 
בבחירות היום השתתפו כאלף תלמידים משכבת י"א ו-י"ב, ואלה התוצאות שהתקבלו: "המחנה הציוני", בראשות יצחק הרצוג, בראש עם 32 אחוזים. אחריה "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד עם 28 אחוזים. "הליכוד" הגיע רק למקום השלישי עם 14 אחוזים. "הבית היהודי", בראשות נפתלי בנט, קיבלה בבליך 10 אחוזים בלבד. "מרצ" השיגה 9 אחוזים ואחריה "כולנו" בראשות משה כחלון עם 5 אחוזים, "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן עם 2 אחוזים בלבד והרשימה המשותפת עם 0 אחוזים.


בדף הפייסבוק של בית הספר כתבה המנהלת, רויטל לבגורן: "בבליך קיימת מסורת רבת שנים של סימולציית בחירות. זוהי חגיגה גדולה לאזרחות פעילה ולמעורבות שלכם, התלמידים. בתהליך זה תוכלו ללמוד מה המצע של כל מפלגה, תוכלו לנהל מסע תעמולה למפלגה בה אתם מאמינים, תוכלו לשווק את המפלגה כך שכמה שיותר יצביעו לה, להקשיב למפלגות אחרות, לקבל את פניהם של מנהיגי העם ופוליטיקאים בכירים שיגיעו לביה"ס, לנאום בעצמכם, לשכנע ואפילו להצביע וכיו"ב”.
 
היום התקיים בחצר בית הספר הפנינג בחירות שבו הקימו המפלגות השונות דוכנים עם בלונים, סטיקרים וכרזות. ח"כ סתיו שפיר, שהופיע היום בבית הספר כדי לעודד את ההצבעה למחנה הציוני צייצה בטוויטר: "איזה כיף לפתוח את הבוקר מוקפת בעשרות בני נוער שכבר יודעים למי הם הולכים להצביע בפעם הראשונה".


סתיו שפיר בבחירות בבליך. צילום: אבשלום ששוני