העימות הטלוויזיוני של ערוץ 2 התקיים הערב (חמישי) בין מועמדי המפלגות המתמודדות לכנסת ה-20. בשלב השאלות, ניכר כי השאלות הקשות הופנו אל עבר יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. המגישה יונית לוי ציינה כי בערוץ לא ידעו מראש את מי ישאלו המועמדים את שאלותיהם.



יו"ר כולנו, משה כחלון, פתח ושאל את בנט: "אתה הולך להמליץ על לפיד שיהיה שר אוצר"? בנט השיב: "יאיר לא מוחרם, הוא עשה דברים טובים. מה שהיה, היה מאוד פשוט: אני קיבלתי 12 מנדטים והוא 19. רציתי את האוצר, אבל הוא קיבל אותו. אני צריך הרבה כוח פוליטי כדי להמשיך לשבור את המונופולים, פריצה לסין, הודו ויפן והכנסת מעגלים נוספים. איני מתכוון להמליץ עליו".


יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שאל את בנט: "אתה יודע מה קרה למזרחיים ולכל עם ישראל עם אלי אוחנה, אתה יודע מה קרה שם? זה שאיילת שקד נותנת לו ציון אינטיליגנטי? למה זה קרה"?

בנט ענה לדרעי כי "זה לא מתאים בשנת 2015 לנופף בבוטות בדגל החברתי. כולנו הולכים לקרב כיהודים. זה ירוד. אתה מחזיר את הספרדים למקום הזה. כולנו יהודים כמו שאמר בגין".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שאלה גם היא את בנט שאלה. גלאון התייחסה לנישואים חד מיניים ואמרה: "אתם חושבים שאתם מתנה אלוהית, אתה והמפלגה. אתם חושבים שלהומואים ולסביות אין צורך לשרת במדינה, שהם לא יכולים להתחתן, אתם מרשים לעצמכם להסית נגד השמאל, הערבים ולהגיד לחילוניים שהערכים שלנו לא שווים. מאיפה זה בא"?

בנט השיב: "אף מילה שאמרת היא לא נכונה. בשמאל יש תרבות לא? בזמן שאת לא קוראת לי חשוך ופשיסט. אני שירתתי את המדינה הזאת. 20 שנה השמאל הוריד לביבי את הראש על רצח רבין. אני לא מתנצל. אני אוהב את עם ישראל. יכול להיות ששכחת את תורת ישראל. אני רוצה שכל ילד יידע מי זה אברהם אבינו ומשה רבנו. אני ברצח רבין הייתי מ"פ במגל"ן בדרום לבנון, את לא תעזי להאשים אותי ברצח רבין. ההסתה שלכם לא תעבוד". גלאון מיהרה להגיב: "אני לא האשמתי אותך ברצח רבין. אתה מתבכיין, לא מתנצל".

עודה הציע לדרעי שותפות: "למרות חילוקי הדעות, שנינו מצייגים את השקופים"

שאר המתמודדים החליטו לפנות לאחרים. יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, פנה לדרעי ואמר: "יש לנו חילוקי דעות, אתה מייצג את השקופים, אני את השקופים ביותר. אני מייצג ילדים ששני שליש מהם עניים. אנחנו יכולים לבנות ברית ביחד"?

דרעי אמר: "אני מסייר הרבה בארץ, כולל ביישובים הערביים. הייתי אצל הבדואים וניחמתי אבלים. אשמח לשתף פעולה, אבל יש גם את הנושא הפלסטיני. אתם שכחתם את החברתיות של המגזר הערבי ונדבקתם לפלסטיניים, בגלל זה לא הייתם בקולאליציה".

יו"ר יחד, אלי ישי, פנה לגלאון והתייחס לתהליכים המדיניים: "את באמת מאמינה שאם נעשה גירוש מיהודה ושומרון, דאעש לא יגיע לשם? שטילים לא יגיעו לירושלים? את מאמינה שיש עם מי לנהל משא ומתן? אפילו לא קיבלנו הכרה סתם על השטחים שמסרנו"? גלאון השיבה: "אתם יכולים להתעלם מהפיל שבחדר, זה לא יעבוד. אם לא נלך למהלך כולל שייקח בחשבון את הצרכים של מדינת ישראל, זה לא ייפתר".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את יו"ר הישיבה המאוחדת ואמר לו: למה לא הלכת לאולפן בעזה? למה אתה פה? אתה מגדיר את עצמך כפלסטיני, לא כישראלי, אז לך לאבו מאזן שישלם לך משכורת. למה לא גינית הצטרפות לדאעש?

עודה השיב: "אני רצוי במולדת שלי, אני חלק מהטבע והנוף. אני דומה לו. אני חושב שאנחנו צריכים לחפש אלטרנטיבה אחרת להתלהמות. אני רואה בדאעש תנועה פשיסטית שמאיימת על כל בני האדם".