הדרך אל הקלפי מתקרבת והטונים עולים: באירוע "שבתרבות" הבוקר (שבת)  ברמת חן תקף יושב ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג את נתניהו ואמר כי הוא מחלק את ירושלים: ""נתניהו הוא זה שחילק את ירושלים בבטונדות ומחסומים. אני אעשה את כל שבכוחי כדי לשמור על ירושלים מאוחדת כבירת ישראל לנצח נצחים".

הרצוג אמר גם כי:"נתניהו משתמש באותו בנק ספינים ממוחזר כל פעם שעומדת מולו בעיה חדשה, תמיד זה איראן ותמיד רכילות וזריקת אחריות. ישראל צריכה ראש ממשלה אחראי שיתמודד עם הבעיות העומדות בפניה ובראשן הנושא הפלסטיני ואובדן תחושת הביטחון של אזרחי ישראל, מצוקת הדיור הקשה ביותר שישראל נמצאה בה מאז קיומה ויוקר המחיה שמביא אנשים לחיטוט בפחי אשפה ורעב מחפיר". 

על רקע נסיעת נתניהו לארה"ב בשבוע הבא והנאום הצפוי בקונגרס, אמר יו"ר האופוזיציה: "התנגדותי לאיראן גרעינית מוכרת בכל העולם ובטח בארצות הברית. תפקידו של ראש ממשלת ישראל הוא לא רק לנאום ולקבל מחיאות כפיים אלא לייצר שיתוף פעולה ואמון עם השותפות שלנו בעולם שיאפשרו הגדרה משותפת לגבי מה הוא הסכם רע שיש למנוע, ולהביא למאבק  אמיתי ויעיל על האינטרסים של אזרחי ישראל"
,

"טיסת השוקולד - תוצאה של הפילוג והשסעים שיצר ביבי" 
 
הרצוג התייחס גם לסרטון "טיסת השוקולד" של חברת ישראייר ואמר כי יש קשר בינו ובין תחושת הייאוש, כדבריו: "מה שקרה בטיסת ישראייר הוא תוצאה של הפילוג והשסעים שביבי מוביל אותנו אליהם. אני אפעל על מנת לאחד את העם, יש לי את היכולת לאחד בין ימין לשמאל, בין העולם החילוני לעולם המסורתי- דתי.  ביחד. מותר לנו לחלום על עתיד טוב יותר למדינת ישראל, מותר לזוגות לחלום על דירה ותחושת ביטחון לילדים שלהם".
בשאלה הנוגעת לעימות בין ראשי המפלגות שהיה בערוץ 2, ממנו נעדר, אמר הרצוג: "אני לא יכול להשתתף בעימות שחלק מהאנשים בו רוצים לגרש ערבים, אחד רוצה להיות שר אוצר ואחד רוצה להיות שר אחר, אחד חושב רק על כמה מנדטים הוא יביא, וכולם נלחמים אחד בשני. השאלה היחידה היא מי יחליף את ביבי, על זה הבחירות האלה ורק על זה."

לבני: ""נאום נתניהו בקונגרס הוא לא אפקטיבי במאבק מול איראן"

גם שותפתו של הרצוג להנהגת המפלגה ציפי לבני, תקפה הבוקר את נסיעתון של נתניהו לוושינגטון: "נאום נתניהו בקונגרס הוא לא אפקטיבי במאבק מול איראן אבל הוא מאוד אפקטיבי בלהרוס את היחסים עם ארה״ב ולעזור לאיראן״  
 
באירוע "שבתרבות"במודיעין לבני הוסיפה: "אנחנו לא חיים בגולה והשנה היא לא 1939 - אנחנו חיים בישראל, מדינה חזקה ונתניהו מחליש אותנו במאבק נגד איראן. הנאום של נתניהו קורע את ארה״ב וקורע את יהדות ארצות הברית.

לבני הדגישה כי "ארצות הברית היא קריטית לישראל מול איראן. כדי לעצור את תכנית הגרעין האיראנית וכדי לגייס את האמריקאים צריך לעבוד איתם, לשמור על יחסים קרובים, אמון שמאפשר העברת מודיעין וערבויות - אבל נתניהו מעדיף לבחוש בפוליטיקה הפנימית באמריקה ולייצר איבה, מחלוקות וקרע".