יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על נסיעתו לארצות הברית וטען כי הוא אינו משרת את המטרה כפי שהוא מתאר, אלא להיפך, גורם נזק למטרה. את הדברים אמר בראיון לנסים משעל ברדיו ללא הפסקה.



להאזנה לראיון »



"אני תמיד מאחל לראש ממשלה ישראלי הצלחה בחו"ל, אבל הנסיעה הזאת גורמת נזק לנושא שהוא נוסע בשבילו. הוא מקדם ומקרב את ההסכם עם איראן, שאני מסכים עם ראש הממשלה שצריך להיות הסכם יותר טוב מזה. הוא מרחיק אותנו ממעגל מקבלי ההחלטות. זה מייצר נזק כי איבדנו גם את הקונגרס ואת האפשרות לייצר רוב של שני שלישים שם, כדי לעצור בווטו את ההסכם, וזה לא קורה. הוא הקריב את כל הדברים האלה בשביל נאום בחירות אחד, שמתוזמן בשביל הבחירות. הוא גורם נזק לניסיון רב השנים של עצמו לתת לאיראן להפוך למדינה סף גרעינית". 

"אני אומר בהחלטיות כי הוא נוסע מטובתו האישית. אם הנסיעה הזאת היתה רק בגלל ההסכם, הוא היה צריך לנסוע לפני חודש, כשהוא הוזמן, הוא דחה את זה מסיבות אישיות. הוא היה צריך להגיד שאם הנשיא לא מעוניין שאני אלך לנאום, אז אני מוותר. גם הנשיא הודיע שהוא לא יהיה באולם, כל הבית הלבן לא יהיה שם. במקום להיות קרובים ולהתייעץ איתנו, הורחקנו משם". 
לפיד התייחס להתערבות של נתניהו בפוליטיקה הפנימית בארצות הברית ואמר: "החוק האמריקאי הוא לא מסובך. רוב הישראלים לא אוהבים אותו. הוא המפקד העליון של הצבא, הוא ולא אחר. הוא ומחלקת החוץ מנהלים את המדיניות הזאת. הוא הצליח להסתכסך בשביל כמה רפובליקנים בשביל לעשות תרגיל בשביל אובמה. מה אתה רץ ומשתתף באיזו קונספירציה רפובליקנית כלפי הבית הלבן כדי לקעקע את הנשיא. לא משחקים את המשחק הפוליטי האמריקאי על אדמת ארצות הברית". 

משעל על הבוקר, כל יום ב-09:00, רדיו ללא הפסקה