תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", אשר מורכבת מיותר מ-180 מפקדים בכירים לשעבר בכל זרועות הביטחון של ישראל (צה"ל, מוסד, שב"כ ומשטרה) ערכה הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה קראו המפקדים לנתניהו לבטל את נאומו הקרוב בקונגרס והזהירו כי מדיניותו הביטחונית-מדינית, הרס הברית עם ארצות הברית והרס ההרתעה הישראלית - מקרבים את איראן לפצצה גרעינית.

במסיבת העיתונאים השתתפו אלוף במיל' ומייסד "מפקדים למען ביטחון ישראל" אמנון רשף, אלוף במיל' וסגן ראש המוסד לשעבר עמירם לוין, אלוף במיל' ומפקד פיקוד מרכז לשעבר אבי מזרחי, אלוף במיל' ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר עמוס ירון, תא"ל במיל' ומבכירי טייסי חייל האוויר, רן פקר.
אלוף מיל' אמנון רשף: "כינסנו את מסיבת העיתונאים הזו כדי לקרוא לראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את נאומו הקרוב בקונגרס ולעצור לפני שיהיה מאוחר מדי. אי אפשר כבר להסתיר את הקרע עם האמריקאים ואי אפשר להשלים עם קרע שכזה. אנו מאמינים כי הדבר מהווה סכנה ברורה ומידית לביטחונה של מדינת ישראל. לכן, שוב אנו קוראים לנתניהו לבטל את נאומו ולעצור לפני שיהיה מאוחר מדי. 

רשף הוסיף: "כשראש ממשלת ישראל מייצר מצג שווא שכאילו נאום הוא מה שיעצור את איראן מלהגיע לגרעין – הוא פוגע בהרתעה הישראלית משום שאין מומחה ביטחון אחד שלא יודע שגם לאחר אותו נאום איראן לא תתרחק מהאופציה הגרעינית אותה היא מנסה לבנות. העם בארה"ב רואה את הקרע בין המנהיגים והמדינות – העם בישראל רואה אותו – ולא פחות מכך גם באיראן רואים אותו. כל מדינות העולם היו ערות למערכת היחסים המיוחדת שהיתה בין ישראל לארה"ב זה נתן לנו עוצמה בלתי רגילה בקהילה הבינ"ל וחשוב שמצב זה לא ישתנה בעקבות הנאום.
האלוף לוין אמר: "קשה לי לצאת נגד ביבי, הייתי מפקד שלו, גיסתי אותו, לימדתי אותו לנווט ואני אומר לו ביבי אתה טועה בניווט. המטרה היא בטהרן ולא בוושינגטון. מנהיגים מדברים בחדרי חדרים ולא בפומבי. הביקור והנאום הוא בדיוק ההיפך. במקום לעבוד יד ביד עם נשיא ארה"ב נוסעים ותוקעים לו אצבע בין העיניים. זה פוגע לא רק בנשיא אלא קודם כל גם באזרחי ארה"ב שהם אמנם אוהדי ישראל אבל קודם כל אזרחים אמריקאים".
לדבריו, האיראנים רוצים את נאום נתניהו בקונגרס ושמחים עליו כי הם מבינים מה המשמעות האסטרטגית שלו עבורם: ישראל חלשה מדינית וישראל ללא תמיכה בלתי מסויגת מבעלת בריתה האסטרטגית. יש ליישר את ההדורים עם האמריקאים ועם נשיא ארה"ב ברק אובמה. לא מול מצלמות, לא מול חברי קונגרס, ללא עיתונאים. רק נתניהו ואובמה. אם יתברר שאיראן מרמה את העולם אז נזדקק לאמריקאים, הנאום מקרב את איראן לפצצה ומחליש את ישראל. כשמדובר על נושאים רגישים – קמפיין יחצ"ני במקום פעולה שקטה היא הפקרות ואסור להשלים עם כך.
אלוף במיל' אבי מזרחי, איחל לראש הממשלה שהנאום יביא את התוצאה המקווה אבל חושב שהמהלך הוא לא טוב ויביא להחרפה חמורה עוד יותר ביחסים עם ארה"ב. "לפי הבנתי, אם בעבר נהנינו עם יחסים אסטרטגים גם כשהמנהיגים לא הסתדרו, כיום אני חושש שהקונפליקט הנוכחי יביא לכך שרוח המפקד של נשיא ארצות הברית תרד למטה לדרך הצבאי והמודיעיני. הגרעין האיראני מסוכן לכל העולם ולא רק לישראל. זו בעיה עולמית וכך צריך לפתור אותה, עם אירופה וארצות הברית". 
"מה שקורה עכשיו", אמר מזרחי, "זה שרוב הממשל האמריקאי זה שרוב הממשל נגד הנאום, מחריף את הנאום וכל מה שיצא מזה בסופו של יום לאחר מחיאות הכפיים זה שאיראן שיושבת עכשיו בצד ומוחאת כפיים ורואה את הטריז שנכנס בינינו לבין האמריקאים תתקדם או בחשאי או שלא לפצצה הגרעינית. שירתנו שנים בסדיר ובמילואים במערכות הביטחון ורוצים את טובת ישראל ואנו קוראים לרה"מ אנא עצור את הנאום, כנס לשיחות עם הנשיא ושקם את היחסים בינינו לבין ארצות הברית".
אלוף במיל' גיורא רום אמר כי מצב של התמודדות אחד על אחד מול נשיא ארצות הברית אמור להיות מוצא אחרון כשכלו כל הקיצים. גם יהדות אאמריקה, שכאשר מגיעים אליה, הם קודם כל אמריקאים. אתה לא לוקח את היהדות מול הנשיא. להגיע למלחמה גלויה מול הנשיא זו טעות.
לדבריו, נכון שהזרוע האסטרטגית של ישראל מכילה אלמנטים ישראלים רבים אבל היא מכילה המון משאבים אמריקאים. גם ברמת היכולת של ישראל להישאר במצב לוחמה לאורך זמן וגם באיכות הטכנולוגיה המועברת לה. "רק לפני חצי שנה בצוק איתן זה היה לא פשוט להחזיק את התעופה הישראלית וגם אז וושינגטון היתה זו שהיתה מעוניינת להחזיר את הטיסות. וושיגטון היתה זו שבזמן שיא התגייסה להעביר בבהילות רכיבים אמריקאים לכיפת ברזל. היכולת ארוכת הטווח שלנו היא קריטית בשנים הקרובות ואני בטוח שיש דרכים טובות יותר מלטפל בגרעין האיראני מאשר הנאום בקונגרס. במאבק הזה צריך להיות גם צודקים וגם חכמים".
תא"ל במיל' רן פקר טען כי לישראל אין פריבילגיה להתקוטט עם ארצות הברית, שהיא נכס אסטרטגי מהמעלה הראשונה ונכון לשמור עליו כבבת עין. "התהליך שקורה עכשיו מסוכן ואנחנו צריכים לחשוב עליו פעמיים ולהיזהר מלהמשיך בו. חיל האוויר, שהנו הזרוע ארוכת הטווח של ישראל, תלוי בקשרים עם ארצות הברית. הציוד והטכנולוגיה אמריקאית. התמיכה האמריקאית היא רבת ערך וללא תמיכה זו אנו יכולים למצוא עצמנו בבעיה חמורה. בארה"ב הנשיא הוא המחליט ולעשות מה שעושה עכשיו ראש הממשלה, למרות שאין הבנה עם הנשיא, זו טעות. האמריקאים מעריכים את ישראל, ובצדק, אבל הכל זו שאלה של מנהיגות. אנחנו מדינה חשובה אבל צריך לראות את הבעיות והגודל שלנו בפרופורציה. אני מקווה שנתניהו יתעשת ויחזור להבנה אמיתית וכנה עם וושינגטון.
מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, אלוף במיל' עמוס ירון אמר: "לאורך כל הקריירה שלי היה ברור לי שהבסיס למערכת היחסים שלנו עם ארצות הברית בנוי על כך שלא נכון להפריד בין רפובליקנים לבין דמוקרטים, וזה מה שקרה לנו. לאיראנים יש כנראה את היכולת להגיע ליכולת גרעינית, כלומר שאם העולם לא יעשה דבר אז הם יגיעו לשם. האופציות הם או הסכם שאפשר יהיה לחיות איתו או לעשות פעולה צבאית. את שתי הפעולות האלו יכולה להוביל רק ארצות הברית.
ירון הוסיף כי מי שתוקע לנשיא אובמה שתי אצבעות בין העיניים - לא יוכל להגיע איתן להבנות על הגרעין. "כשמכניסים פוליטיקה לקודש הקודשים של הברית עם וושינגטון זה מסכן את ביטחון ישראל. אני זוכר אילו ויכוחים היו לנו לגבי העברת נשק אמריקאי לסעודיה – טיפלנו בכך לא עם הקונגרס אלא בעזרת הנשיא".

במפלגת הליכוד הגיבו ל"מכתב הבטחוניסטים" נגד נסיעתו של ראש הממשלה לוושינגטון ואמרו כי "מדובר בגרסה ממוחזרת של אותם גנרלים - אנשי שמאל שהבטיחו שלום באוסלו, תמכו בהתנתקות, תמכו ביוזמת השלום הערבית שבבסיסה חלוקת ירושלים וקידמו נסיגה מיהודה ושומרון ומרמת הגולן. כיום הם משמשים כניצבים בקמפיין ענק של השמאל, הממומן במיליוני דולרים שזורמים לישראל מאנשי שמאל מחו"ל. 
 
"רבים מגנרלים במיל׳ אלה חתומים על הצעה חדשה שכל מהותה - ויתורים, נסיגות וכניעה. מדובר בהצעה חסרת אחריות שאם חלילה תיושם על ידי ממשלת שמאל - היא תוביל לפגיעה קשה בביטחון ישראל", אמרו במפלגתו של נתניהו והוסיפו כי "ראש הממשלה נתניהו ימשיך לעמוד בנחישות ובתקיפות על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל ולא ייכנע ללחצים מבית או מחוץ".