יו"ר תנועת ש״ס, אריה דרעי, הציג היום (שני) במסיבת עיתונאים בכפר שלם בדרום תל אביב, יחד עם שורה של פעילים חברתיים, את תוכניתו "לחלוקה צודקת וחדשה מאלה שיש להם לאלה שאין להם" ובמרכז התכנית "מיסוי עשירים”.
 
במסיבת העיתונאים הבהיר דרעי כי "לא נכנס לממשלה שלא תעמוד בתנאים שלנו, הגיע הזמן לחלוקה צודקת ושיוויונית”. התכנית כולת מספר סעיפים ובהם חלוקה מחדש של שיטת נקודות זיכוי במס והתניה לפי רמת הכנסה, שינוי מדיניות קצבאות הילדים והתנייתם במדרגות הכנסה כמו מס הכנסה, שינוי מדרגות מס ההכנסה והעלאת מס על הכנסות גבוהות וכן העלאת מס על רווחים משוק ההון.
עוד כוללת התוכנית עדכון מס רכבי היוקרה והורדת הרף ל-100 אלף שקלים. הוספת מס יוקרה לאגרת רישוי, העלאת המס על תיירות נכנסת והקטנת הטבות המס, ביטול או הקטנת פטור ממס שבח לדירות, הקטנת מדרגות המס על דירות למחירים נמוכים יותר והעלאת המס על דירות להשקעה ע"י מיסוי שכירות וכן העלאת מס על פירות וירקות , שכן משקי בית עניים ממעיטים ברכישות.
 

סעיפים אחרים כוללים ביטול מע"מ על מוצרי בסיס הנמצאים בפיקוח, ביטול או הקטנת הטבות במס בתקציב 2015 לחברות, הגדלת גביית "רווחים כלואים", הקטנת הטבת המס לחברות כמו "טבע", "כיל" ו"אינטל", העלאת המס על שוק ההון וביטול הטבות לקופות גמל ופנסיה ו”טיפול בתאגידי המים המפלצתיים”, כלשונו.