יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, לא מצליח להבין מדוע כולם נגררים ל"טריק הפוליטי" של הליכוד בנוגע לנאום של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקונגרס. כחלון התארח היום (שני) באולפן הבחירות של מעריב והסביר: "הממשלה היוצאת נכשלה ולא רוצה לדבר ולדון בנושאים שנכשלה בהם. אני מבין את הטריק הפוליטי. נתניהו יצר בעזרת הנאום סדר יום שאף אחד לא יורד ממנו. שיחזור מהר, ואז נמשיך לטפל בנושאים הבוערים: יוקר המחייה, דיור והפערים חברתיים".



כחלון מתח ביקורת גם על עצם הנאום, בטענה שההשלכות שלו בעייתיות. עם זאת, הוא הבהיר כי על אף שהעיתוי אינו נכון, מרגע שראש הממשלה החליט לנסוע, צריך לתמוך בו. "אני באופן אישי כאזרח מדינת ישראל מאחל לו הצלחה במטרות שלו שאמנם אני לא יודע בדיוק מה הן, אבל נקווה שישיג אותן לטובת מדינת ישראל", הסביר.



גורמים בכירים במערכת הפוליטית טענו לאחרונה כי נרקם דיל בין כחלון לנתניהו, לפיו כחלון יקבל את תיק האוצר אם נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. כחלון מכחיש: "אין דיל. זה הליכוד מפיץ. ארבעים אחוזים מהציבור רוצים אותי במשרד האוצר אז בליכוד אומרים תצביעו לנו ואנחנו ניתן לו את תיק האוצר. זה ממש לא נכון ואני לא מאמין להבטחות ולספינים של הליכוד. כבר הייתי במקום שהבטיחו לי ולא קיימו".



"לא מושחת, נהנתן"


כחלון, שכיהן בעבר כשר בממשלת נתניהו, צבר לא מעט שעות עבודה עם ראש הממשלה. על השאלה האם מדובר באדם מושחת הוא עונה בתוקף:" לא, נתניהו ממש לא אדם מושחת. הוא נהנתן. הסגנונות שלנו שונים".



מתחילתה של מערכת הבחירות כחלון מכוון אך ורק לתפקיד אחד - שר האוצר. קשה לו לחשוב על תפקיד אחר: "משרד האוצר זה לעשות שינויים מהותיים, כל משרד אחר זה בסדר, אבל הכסף מגיע מהאוצר".



כשנשאל האם יסכים להיות בממשלה שבה שר האוצר הוא שוב יאיר לפיד הוא תוקף: "מפלגת כולנו תקבל את תיק האוצר. יש עתיד קיבלו צ'אנס ונכשלו, ועכשיו אנחנו נקבל את הצ'אנס. אי אפשר לקבל מועד ב' בתיק כמו האוצר. יאיר לפיד הרחיק את הצעירים ב-170 אלף שקל מדירה".


כחלון מכוון להיות לשון המאזניים בהרכבת הקואליציה הבאה. יש לו סעיף אחד בל יעבור מבחינתו שהוא תנאי סף לכניסה שלו לממשלה:" מנהל מקרקעי ישראל. אני אומר את זה שוב ושוב. בלי מנהל מקרקעי ישראל תחת אחד המשרדים שלנו לא נהיה בממשלה".