בעוד ששר החוץ, אביגדור ליברמן, מתח לאחרונה ביקורת מרומזת על נאומו הצפוי של ראש הממשלה נתניהו מחר (שלישי) בקונגרס האמריקני דווקא חבר מפלגתו, שר החקלאות יאיר שמיר, מביע תמיכה בלתי מסוגיית בנאום נתניהו ובכנות כוונותיו של ראש הממשלה.



באירוע לרגל השקת הספר "הנסיכים" של גיל סמסונוב, אמר שמיר כי הוא תומך בנסיעת ראש הממשלה ומצדיק את מניעיו. בעקבות זאת נפוצו הערב שמועות על כך ששמיר, שהודיע כזכור כי לא ישוב ויתמודד בבחירות הקרובות במסגרת ישראל ביתנו, עשוי להצהיר בפומבי על תמיכתו בליכוד.
 
בתגובה אמר הערב השר שמיר ל"מעריב אונליין": "אינני מכיר את הדיווח הזה ואני משער שהוא קשור לדברים שאמרתי הערב באירוע השקת ספרו של גיל סמסונוב, שם אמרתי שאני תומך בנסיעתו של ראש הממשלה לארצות הברית ואני כמובן מצדיק את מניעיו האמיתיים והכנים".
 

שמיר הצטרף לקראת הבחירות לכנסת ה-19 למפלגת "ישראל ביתנו" כסגנו של יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן. במסגרת האיחוד עם הליכוד, הוא הוצב במקום הרביעי ברשימה המשותפת הליכוד ישראל ביתנו ונבחר לכנסת. במרץ 2013 מונה לשר החקלאות ופיתוח הכפר. 

לאחרונה הודיע כי לא יתמודד במסגרת ישראל ביתנו לכנסת ה-20 והסביר: "עם השינוי במצע המדיני של 'ישראל ביתנו' אני מתקשה להזדהות, ולכן החלטתי לא להתמודד לכנסת במסגרת המפלגה היתה מהלך טבעי ומתבקש שהתגבש אצלי כבר לפני מספר שבועות".
 
"עם זאת, אינני פורש מהעשייה הציבורית, ויש לי כוונה להמשיך ולתרום מניסיוני וממרצי לחיזוקו של עמנו ושגשוגה של מדינתנו. לאחר 5 עשורים בהם שירתתי את המדינה ואת העם בצבא ובכלכלה, הוספתי עוד שנתיים אותן הקדשתי לשירות בכנסת ובממשלה. אני מודה על הזכות שניתנה לי בשנתיים האחרונות להשתתף בקבלת ההחלטות מורכבות בתחומי הביטחון, המדיניות והחברה ועל כך שהתאפשר לי לתרום תרומה משמעותית לחיזוק ההתיישבות, לקידום חוסנה של החקלאות כמנוע צמיחה כלכלי תוך שיפור מעמדה הבינלאומי של ישראל".