גוש המרכז־שמאל זוכה לרוב בערים רמת השרון ורעננה. כך התברר אתמול (שלישי) בתום ספירת קולות הקלפי הנודדת של "מעריב", שהוצבה במרכזי שתי הערים.



המחנה הציוני ניצח בשתי הערים בפער גדול וגרף 29% מהקולות. במקום השני דורג הליכוד עם 19%. בהפרש לא גדול אחריו, יש עתיד עם 15%. הבית היהודי עם 8% ומשה כחלון עם 6%. הפתעה מסוימת הייתה בשיעור התמיכה הנמוך במרצ בשתי הערים שבהן למרכז־שמאל יש תמיכה מסורתית. מפלגת השמאל גרפה רק 2%, פחות מעלה ירוק. כ־10% בחרו בפתק לבן.



המקום הראשון שבו הוצבה הקלפי היה רחוב סוקולוב, בלב רמת השרון. היו מצביעים שהבהירו שהם ממשיכים בדפוס הצבעתם זה עשרות שנים. אחד מהם היה זאב לנצ׳נר, שבית הקפה המיתולוגי של משפחתו בתל אביב נחשב כמעוז בית״ר והליכוד עוד מימי בגין. ״אני רואה מה שהליכוד עשה למען המדינה. אני לא בוכה ולא רע לי״, הסביר מדוע ישים מחל בקלפי פעם נוספת.





דוד סיני, המתגורר במושב חגור, הסביר למה החליט להצביע לכחלון: ״הנושא הכלכלי־חברתי חשוב יותר. אני מאמין שכחלון ישפר את המצב הקשה. הוא אדם ישר, אני מכיר אותו מהילדות״. משה כנען יצביע ליש עתיד: ״אני מאמין ביאיר לפיד. כשר אוצר היו לו כמה טעויות, אבל הוא עמד על שלו וניסה לתקן דברים. חבל שלא נתנו לו לעשות. לפיד הוא לא שטייניץ, שביבי כופף אותו״.
עוזיאל, תושב בני ברק, הכריז על תמיכת בש״ס: ״הנושא הדתי הוא החשוב ביותר עבורי. רק ש״ס מייצגת אותי״. יאיר שיפון סבור שיש לתת את הכוח לבעל הסיכוי הגבוה ביותר להחליף את נתניהו: ״הרצוג עובד בצוות ויש לו יכולות״. נועה בן יאיר, חיילת משוחררת, אמרה: ״אני מאמינה שיש עתיד יעשו יותר להורדת יוקר המחיה״. יעל, תושבת רמת השרון: ״העיקר להחליף את ביבי״.
התחנה השנייה הייתה ברחוב אחוזה בלב רעננה. גם שם המחנה הציוני מוביל, אבל רבים עדיין לא החליטו. ״אין לי אמון באף אחד. כולם דואגים לעצמם. רואים את השחיתות וזה מרגיז״, הסביר דוד מדוע אין בכוונתו להצביע.