האזינו לראיון של יצחק הרצוג ברדיו 103


יושב ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, התייחס הבוקר (רביעי) להסכם של איראן עם המעצמות,והסכים כי ככל הנראה מדובר בהסכם לא טוב לישראל: " החוכמה היא להבין מהם האיזונים בהסכם. אנחנו לא יודעים מה קורה בהסכם. יש שורה ארוכה של פרמטרים, הנחת היסוד היא שההסכם לא טוב וצריך לשפר אותו. החובה של נתניהו הוא להגדיר עם האמריקאי מהו הסכם לא טוב. זאת הברירה שניצבת בפנינו. אני לא משחק משחקים. דוברי הליכוד מתייפייפים עם דף מסרים, הם לא באמת יודעים". 



עוד הוסיף הרצוג בראיון לגיא זוהר ברדיון 103, כי " הבעתי את דעתי בפני מנהיגי עולם. הייתי הראשון שהציע שישראל תתבע מהמעצמות שבכל הסכם איראן תקבל את קיומה של ישראל ותסיר את האיום להשמידה ותאמר זאת באו"ם. הנאום הזה, אם הוא היה מיועד להשפיע, היה אמור להיות בעיתוי ובזמן אחר".

הרצוג תקף את נתניהו ואמר כי "יכול להיות שאנחנו  לא מעודכנים, אין לנו מידע מלא על הימים האחרונים עקב ההתנהגות האגרסיבית כלפי ארה"ב, הוא הרחיק אותנו מלקבל מידע מלא על המשא ומתן". 
על הסיבה בגינה בחר לנאום בעוטף עזה מייד לאחר נאומו של ראש הממשלה נתניהו בקונגרס אמש, אמר: "הייתי חייב להביא תגובה שמביאה לציבור את האמת לאמיתה. הייתי בעוטף עזה, פגשתי את האזרחים ובאתי לומר להם שיש בעיות אמיתיות שראש הממשלה מתחמק מהן שנים. יום יום -  שעה שעה הוא מטפטף שאנחנו תחת בעיית קיום. אני מכיר את האיום, חושב שצריך לטפל בו, אבל לא להפחיד". 
הרצוג התייחס גם לתקיפתה של ח"כ חנין זועבי בכנס פוליטי: "אני לא מרגיש אחריות למה שקרה לחנין זועבי, צר לי על האלימות שהתפתחה שם. אני חושב שהוכח שוב שמרזל וזועבי הם השוליים הקיצוניים  ביותר בדמוקרטיה הישראלית. אני מכבד את פסיקת בית המשפט בעניינה של זועבי. האלימות היתה של מרזל הקיצוני, אך אי אפשר היה לקבל את זועבי יותר ואת האמירות שלה".
 על ההבדלים בין מרצ למחנה הציוני אמר: "יש סיכוי סביר מאוד שארכיב את הממשלה הבאה ומי שרוצה למנוע זאת מנתניהו, צריך להצביע לי"