היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה לפרקליט המדינה לבחון האם יש מקום לנקוט בהליכים פליליים כנגד איימן עודה, ראש הרשימה הערבית המאוחדת לכנסת. כך עולה ממכתב תשובה ששלחה עו״ד זהבית שחרור, ראש לשכתו של וינשטיין, לפנייה ותלונה שהוגשה במשטרה על סטטוס שפרסם עודה בנובמבר 2013, על רקע ההצבעה בבחירות לרשות המקומית בנצרת, ובו היו התבטאויות נגד גיוס נוצרים לצה״ל. 

על פי התלונה, בסטטוס נכתב, בין היתר, כי קולות חיילי צה״ל שהצביעו לטובת ראמז ג’ר'איסי, מועמד לראשות עיריית נצרת הם ״עלובים״. בנוסף נטען, כי כחלק מעמידתו בנשיאות ועדת התנגדות "השירות האזרחי", פתחה בפני עריית נצרה את שערי בתי הספר בעיר כדי להציג את משנתו בנושא.

עמית ברק, פעיל למען גיוס והשתלבות הנוצרים לשירות צבאי או לאומי, הוא זה שהגיש את התלונה במשטרה, ופנה, באמצעות עו״ד חור נזרי, ליועמ״ש על מנת שייבחן האם יש בהתבטאויות עבירה פלילית. ברק אמר בשיחה עם "מעריב אונליין": ״במשך יותר משנתיים וכחלק מהמהלך של השתלבות נוצרים, אנו נאבקים גם בכל הגורמים הקיצוניים שמנסים לפגוע במהלך החשוב הזה, וכעת, כשעודה הוא דמות מוכרת גם בחברה הישראלית, אז חשוב שהציבור יידע מי הוא באמת".
בלשכת היועץ המשפטי לממשלה בחנו באופן ראשוני את הפניה והיועץ החליט, כנהוג, להטיל על הגורמים המקצועיים בפרקליטות המדינה לבחון את התלונה, ולבדוק האם יש מקום לפתוח בהליכים פלילים כנגד עודה, שעל פי הסקרים הרשימה בראשותו צפויה לזכות לפחות ב-12 מנדטים. עם זאת, נראה כי הסיכוי שהגורמים המקצועיים ימליצו על חקירה או בדיקה לפני הבחירות נמוך.