שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לא מתרגש מהנאום של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקונגרס בוושינגטון. ליברמן התארח היום (רביעי) באולפן הבחירות של מעריב, וסיפר לבן כספית כי לא צפה בנאום אתמול וגם לא הוזמן לנסיעה. "הנאום היה חשוב, אבל ההחלטות שצריכות להתקבל בירושלים חשובות יותר", הסביר וסיכם: "נאומים זה טוב, אבל ההחלטות חייבות להתקבל פה".



בנוגע לאופציה הצבאית הבהיר ליברמן כי יש להחזיר את ההרתעה והאמינות. "העובדה שלא הפלנו את שלטון החמאס ושחררנו 3,000 מחבלים היא בעייתית". הוא מתח ביקורת על נתניהו כאשר ציין שגם כאשר מנחם בגין תקף את הכור בעיראק וגם כאשר אהוד אולמרט, על פי פרסומים זרים, תקף בסוריה – זה נעשה מבלי "להתפלמס על התקיפה מעל גלי האתר".



ליברמן טען כי אינו מוטרד לטווח הארוך מהיחסים בין ישראל לארצות הברית. "היחסים איתנים, מבוססים על שיתופי פעולה בכל התחומים", אבל הוסיף כי "ברור שהוויכוח בין ראשי המדינות לא מוסיף".



הוא התייחס גם לתקיפתה של חברת הכנסת חנין זועבי אתמול, ואמר כי אין מקום לאלימות בשיח הפוליטי. "יחד עם זאת, אין מקום לזועבי בכנסת... צריך לחוקק חוק שימנע מבג"ץ להתערב בעבודת הכנסת. הפרדת הרשויות לא מתבצעת", הסביר. "לדמוקרטיה בניגוד ל'דמוחארטיה' יש זכות להגן על עצמה".



כאשר נשאל על הרשימה הערבית המשותפת השיב ליברמן כי מדובר ב"דבר מבורך". הוא פירט: "יש מפלגה אחת שהמכנה המשותף שלה הוא שנאת ישראל ואין מקום לבלבול. זו סכנה והיא לא מדומה".



שר החוץ הביע אופטימיות בנוגע למנדטים שתקבל מפלגתו. "אין מצב שלא נגיע למספר דו ספרתי בבחירות", הוא הצהיר. הוא אמר גם כי ימליץ לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, על "אביגדור ליברמן" להקמת ממשלה. ביחס להרצוג, הבהיר ליברמן כי יצטרף לממשלה לפי קווי יסוד, שחייבים לכלול את חיסול שלטון החמאס ועונש מוות למחבלים.



ליברמן נדרש גם לסוגיית החקירות שבהן מעורבים חברי מפלגתו. כצפוי הוא גלגל את האשמה לפתחה של המשטרה, וטען כי רק כשמדובר ב"ישראל ביתנו" מאיצים את החקירה. "חברי כנסת נוספים ובהם בנט קיבלו דחייה לאחרי הבחירות. לי זה נראה מוזר", הוא סיכם.