יממה לאחר נאומו בקונגרס האמריקאי, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתחזק בסקרים שפורסמו הערב (רביעי) בערוצים 10 ו-2 ועוצר את מגמת ההידרדרות של הליכוד בשבועות האחרונים.



על פי הסקר של ערוץ 10, בהשתתפות 1000 נשאלים ובניהולו של הפרופ' קמיל פוקס, הליכוד מתחזק בשני מנדטים, בדיוק כפי שצפו בכיריו טרם נסיעת נתניהו לוושינגטון. הליכוד עומד, על פי הסקר, על 23 מנדטים, כמו רשימת המחנה הציוני. בהמשך הרשימה, נרשם שיוויון גם בין הרשימה הערבית המשותפת ומפלגת יש עתיד, שתיהן עם 13 מנדטים.



הבית היהודי ממשיכה להחלש ויורדת ל-11 מנדטים, אחד פחות מהסקר הקודם של הערוץ. "כולנו" של משה כחלון עולה במנדט אחד ל-9. ש"ס שומרת על כוחה עם 7 מנדטים. יהדות התורה יורדת במנדט אחד ל-6, כמו גם ליברמן שיורד ל-5. מרצ נשארת עם 5 גם כן, ו"יחד" בראשות אלי ישי יורדת ל-4.



בשאלה את מי מעדיף הציבור לראות בראשות ממשלה, נתניהו בעלייה קלה של 44 אחוזים לעומת 42 אחוזים בסקר הקודם. הרצוג יורד ב-2 אחוזים, מ-37 ל-35.



לעומת זאת, בסקר של ערוץ 2 של פרופ' מינה צמח, המחנה הציוני היא עדיין המפלגה הגדולה ביותר עם 24 מנדטים. הליכוד עלה במנדט ל-23, הרשימה המשותפת עם 13, הבית היהודי 12, יש עתיד 12, כחלון 8, ליברמן 6, ש"ס עם 6, יהודות התורה 6, מרצ 6, יחד 4.
 

כזכור, ראש הממשלה זכה לביקורת גדולה בממשל ובציבור האמריקאי, בטענה שמועד נאומו נובע מהבחירות המתקרבות בישראל. גורמים בליכוד ציינו בשבועות האחרונים כי הם מצפים "לחזור מוושינגטון עם עוד שני מנדטים".



בנאומו בפני הקונגרס האמריקאי, אמר נתניהו: "איראן מוכיחה שוב, שאי אפשר לסמוך עליה, לכן הדאגה היא גדולה. איראן יכולה להגיע לפצצה כשהיא לא עומדת בחוקים, כי ההגבלות יוסרו בעוד עשור. אנחנו צריכים לחשוב באחריות על מה יקרה כשיהיה לה גרעין, היא תוכל לייצר הרבה מאוד פצצות. איראן מתכננת ארסנל אדיר והיא תגיע לשם בתוך שבועות אם תרצה. ג'ון קרי הבהיר כי תוכל לעשות זאת, כשהמגבלות יוסרו".



עוד אמר נתניהו על ההסכם: "העיסקה הזאת רעה, היא לא חוסמת את דרכה של איראן לגרעין, היא סוללת את דרכה לשם. הם מקווים שאיראן תשתנה בשנים הקרובות או שהם מקווים שהאלטרנטיבה תהיה גרועה יותר. אני לא מאמין שהמשטר הזה ישתנה לטובה, כבר 36 שנים הם לא משתנים. התיאבון של איראן יגדל, כי הכלכלה שלה תגדל".