מיכל קסטן קידר, אלמנתו של סא"ל דולב קידר ז"ל, שנהרג בצוק איתן, הודיעה היום (חמישי) כי היא תצטרף לרשימת הנואמים בעצרת "ישראל רוצה שינוי" שתערך בשבת הקרובה בכיכר רבין.  



אל העצרת שתתקיים ב-7 במרץ, צפויים להגיע עשרות אלפי אזרחים, שיפגינו בדרישה להחלפת השלטון ושינוי סדרי העדיפויות במדינה. קידר הסבירה את החלטתה ואמרה: "מי שלא אכפת לו שיהיו מלחמות, למה שיהיה אכפת לו מיוקר המחייה. איני מקבלת את הטענה שאין למי להצביע אז לא מצביעים, או את הטענה לפיה נגזר על הציבור הישראלי לחיות במלחמה. להנהגה יש אחריות כלפי אותם לוחמים ויש להם אחריות למנוע את ההרג, שהם סופגים יותר מכולם".




סא"ל דולב קידר ז"ל, שנהרג בצוק איתן. צילום: עמוד הפייסבוק לזכרו של סא"ל דולב קידר


ראש המוסד לשעבר, האלוף במיל' מאיר דגן, שינאם גם הוא בעצרת, הסביר: "אין לי כל עניין אישי עם ראש הממשלה, אשתו, הוצאותיו ואורחותיו - אני מדבר על המדיניות שאותה הוא מוביל. מדובר במדיניות הרסנית לעתידה וביטחונה של ישראל. כמי שגידל פה את ילדיו וכעת גדלים כאן נכדיו, וכמי שמאמין בכל ליבו בחלום הציוני - אני חש סכנה להמשך קיומו של החלום הזה, ועל כך אבוא לדבר".



עמירם לוין, שיגיע גם הוא לאירוע, אמר: "כשראש הממשלה בארה"ב הוא המנהיג של כולנו, אבל את המעט שאמר בקונגרס היה עדיף להשמיע בחדר הסגלגל בארבע עיניים, אז אולי היה יכול היה להשפיע. ישראל חייבת להחזיר לעצמה את היוזמה, לקבוע את הגבולות הסופיים של המדינה כדי להבטיח ביטחון ורוב יהודי מוצק".



יו"ר וועד העובדים של מפעלי ים המלח, אדמונד לנקרי, שיגיע גם כן, התייחס למצב התעסוקה בדרום: "אנו עדים לאוזלת הידיים של הממשלה בקשר למניעת פיטורי עובדים. לא הגיוני שהמדינה לא מתערבת בכל מה שקשור בפיטורי עובדים בכל המדינה, במיוחד בנגב. הטייקונים גורפים מיליארדים ומפטרים עובדים, והממשלה בשלה, לא מגיבה כלל".




ההכנות לכנס "ישראל רוצה שינוי". צילום: שאול גור


נואמים נוספים יהיו הצייר והסופר יאיר גרבוז, העיתונאית והפעילה החברתית אורלי בר-לב, נציגת מאהל הדיור, דורית לוי, והפעיל חברתי תמיר חג'ג'.