למרות הסכם העודפים שנחתם הבוקר (שישי) בין המחנה הציוני למרצ, נמשכים המאמצים ברשימה המשותפת לשכנע את בל"ד והרשימה האיסלאמית להסכים לחתום ברגע האחרון על הסכם עודפים עם מרצ, כך שיש עתיד והמחנה הציוני יוכלו לחתום על הסכם ביניהן.



את המאמצים מובילה ועדת הפיוס במגזר הערבי. המועד האחרון לחתימת הסכם עודפים הוא היום בשעה 17:00. הבוקר החליטו המחנה הציוני ומרצ להגיש לוועדת הבחירות המרכזית הסכם עודפים ביניהן, בעקבות החלטתה של הרשימה המשותפת שלא להשתתף ביוזמה שנועדה למנוע אובדן מנדטים לגוש והייתה צפויה להוסיף לו מנדט או שניים.
 
בימים האחרונים ניסו המחנה הציוני ומרצ לבחון אפשרות לבטל את הסכם העודפים ביניהן, כדי לאפשר לשתי מפלגות אחרות בגוש, יש עתיד והרשימה המשותפת, שלא חתמו עד כה על הסכם עודפים, לחתום על הסכם כזה, דבר שעשוי בסופו של דבר להוסיף כשני מנדטים לגוש.
 

יש עתיד טרם חתמה על הסכם עודפים. ההצעה שעלתה השבוע היתה להביא לחתימת הסכם בין מרצ לבין הרשימה המשותפת ובין המחנה הציוני ליש עתיד אלא שהמהלך נתקל בהתנגדות פנימית של נציגי בל"ד והרשימה האיסלאמית המתנגדים לחתום על הסכם עם "מפלגה ציונית" מחשש שמהלך כזה יבריח מהם בוחרים פוטנציאלים וגם מסיבות אידיאולוגיות.
 
כאמור, בשעות אלו נמשכים ניסיונות של הרגע האחרון לשכנע את בל"ד ואת הרשימה האיסלאמית להסכים למהלך כשהמועד האחרון לכך הוא היום עד כניסת השבת.