בכינוס מיוחד שערכה היום (ראשון) עמותת "לתת" במרכז הבינתחומי בהרצליה, אליו הוזמנו מועמדים בולטים לכנסת ה-20 שעשויים לשמש כשרי רווחה בממשלה הבאה, נרשמו, כצפוי, בעיקר הטחות האשמות של נציגי המפלגות זה בזה וניסיון לבדל עמדות בתחום המאבק בעוני לקראת הבחירות המתקרבות, אבל גם מספר התבטאויות מעניינות המעידות על מידת הרצינות של המפלגות בנושא הטיפול במימדי העוני הגדולים בישראל - למעלה ממיליון ו-600 אלף בני אדם ב-2013 על פי דוח הביטוח הלאומי.



יו"ר הוועדה הציבורית למאבק בעוני שהגישה את המלצותיה לממשלה היוצאת, איש מפלגת כולנו, אלי אלאלוף, הדגיש בדבריו: "בחרתי במשה כחלון משום שהוא שם את הסוגיה החברתית-כלכלית בראש מעייניו. אם הוא לא יפעל ליישום דוח העוני, אצא מהפוליטיקה".

שר הרווחה האחרון, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), שביקש להתחיל את יישום ההמלצות בתקציב 2015 שראש הממשלה נתניהו בחר לבסוף שלא להעביר בכנסת טרם פיזורה, אמר בכנס: "יישום דוח אלאלוף יהיה חלק מכל הסכם קואליציוני שיש עתיד תהיה חתומה עליו. אני לא אהיה חבר בשום ממשלה שתימנע משינוי סדרי העדיפויות ושלא תדרג לתקצב את נושא הטיפול בעוני".

כהן מתח ביקורת נוקבת על ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, שלטענתו אינו מנהיג עם חמלה לחלשים בחברה כשאמר: "הבעיה של מדינת ישראל היא לא מחסור בכספים אלא כי אין את רוח המפקד. חייבים להכניס חמלה בראשם של המנהיגים".
 
בעימות שהתפתח בפאנל תקף ח"כ כהן את ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), בטענה שהיא משמשת כ'עלה תאנה' חברתי במפלגה אנטי-חברתית ואמר לה: "המפלגה שלך רק משסה את כולם בערבים, אם את חברתית תעזבי את המפלגה שלך". לוי-אבקסיס השיבה לו: "מה שאתה עושה זו גניבת דעת משום שכשר הרווחה אתה חתום על קיצוץ קצבאות לשכבות החלשות בחסות שר האוצר לשעבר ויו"ר המפלגה שלך לפיד. אני מתחייבת להמשיך לקדם את הטיפול בעוני מתוך הקואליציה כפי שישראל ביתנו תמכה בכל חוק חברתי שעלה גם בכנסת היוצאת". גם ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) הצהיר בכנס: "לא אאפשר להתעלם מדוח אלאלוף. חייבים להגדיר את העוני כמצב חירום לאומי ולהתייחס אליו ככזה". 
 

עימות נוסף נרשם כשח"כ שולי מועלם-רפאלי תקפה את ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "אל תפלו לפופוליזם של מרצ. זה לא או הטיפול בעוני או התנחלויות. גם בהתנחלויות יש עניים. זהו פופוליזם זול לחפש את הכסף אצל החרדים או אצל המתנחלים". ח"כ זנדברג השיבה לה: "כשמדברים על שינוי סדר עדיפויות, אי אפשר שלא להזכיר את מדינת הרווחה שפורחת בהתנחלויות" והוסיפה: "במשך עשרות שנים תחת שלטון הליכוד, ההוצאה הציבורית של הממשלה לנפש ירדה למינימום, וזה לא כי נעשה כאן זול יותר. חייבים להחזיר את האחריות הממשלתית על הדיור, הבריאות והחינוך".