הצייר ואיש הרוח, יאיר גרבוז, שדבריו ("מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים - קומץ ששולט בנו") בעצרת השמאל בכיכר רבין, שנערכה ביום שבת, עוררו סערה רבה, התראיין הבוקר בגל"צ אצל ניב רסקין ואמר: "אני לא חושב שהגזמתי, לגמרי לא, יכולים לראיין אותי מאה מראיינים וכולם ינסו לשכנע אותי שהתכוונתי למשהו שלא התכוונתי אליו. האנשים למעלה מטפטפים שנאה, הם רוצים להסיט את האש מדברים אחרים שידברתי אליהם".



גרבוז ניסה להסביר שוב את שהתכוון בנאומו: "הנאום שלי מדבר על בעיות שיש בחברה שלנו שמצריכות את החלפת השלטון. יש הרבה מאוד תופעות בחברה הישראלית, בדרגות חומרה שונות, שהתחילו בקטן והשלטון פחד לעסוק בהן והן הפכו להיות משהו פחות קטן. זה לא שהשלטון בעדן, אלא שהוא מפחד לאבד קולות מסיבות טקטיות. אני לא טקטיקן, הגיע הזמן שנדבר אמת. אני דיברתי על תופעה שקשורה לחינוך, הדת בשנים האחרונות הולכת למקומות שגם רבנים וגדולי תורה התנגדו לה, אני קורא לזה אלילות".

על הטענות לפיהן דבריו היו מתנשאים אמר: "למה ביקורת זה התנשאות? השלטון לא עשה מספיק בשביל למגר את האנשים האלו. בימין יש אנשים שחושבים שתג מחיר היא פעולה טובה, האם מישהו מהם נעצר? מה זה אומר? לא רוצים למגר את זה, לא כי הם מסכימים את זה, אלא מבחינה טקטית הם לא רוצים לאבד את התמיכה שלהם".

כזכור, בעצרת גרבוז אמר בין השאר: "אמרו לנו, ורצו שנאמין, שהאיש המתועב שרצח את ראש הממשלה, בא מתוך קומץ של אנשים הזויים. ואמרו שהוא הושפע מרבנים מנותקים, ושהוא שייך לשוליים המטורפים. אמרו לנו שצהובי החולצות ושחורי הסמל, אנשי 'כהנא צדק' וצורחי 'מוות לערבים', הם קומץ. הם רק קומץ".
 
"ועוד החציפו ואמרו שהגנבים ולוקחי השוחד גם הם רק קומץ ושהמושחתים והנהנתים החזיריים הם לא יותר מקומץ. מחריבי הדמוקרטיה - קומץ. החושבים שדמוקרטיה היא עריצות של הרוב - קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים - קומץ".
 
"אם כל אלה רק קומץ, איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש ובאין מפריע, הוא, הקומץ, נעשה לרוב? איך קרה שלהיות קומץ הרסני זה מדבק כל כך? איך זה שהקומץ שמן כל כך ובעט כל כך ולבו גס כל כך והוא חופר מתחתינו את המסוכנת שבמנהרות - מנהרת הבורות".