ציפי לבני נאמה היום (שני) באוניברסיטת בר-אילן והאשימה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתנהלות מדינית בלתי אמינה ובלתי ברורה.



שרת המשפטים לשעבר התייחסה להודעה שפירסם אמש קמפיין הבחירות של הליכוד, לפיה "נאום בר אילן" שנשא נתניהו ב-14 ביוני 2009, בו הכריז כי הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית מפורזת שתכיר במדינה יהודית, כבר אינו רלוונטי לאור המציאות החדשה במזרח התיכון.



לפי לבני, "כשעמד נתניהו בימה זו, ואמר שהוא תומך בפתרון שתי המדינות, הוא הביא קצת תקווה לאזרחי ישראל, שאולי עוד יהיה אפשר לחיות כאן חיים נורמליים. אתמול הוא פיצץ באחת את בלון התקווה וקבר כל רצון לטפל בבעיה".



לבני הוסיפה והתייחסה להתעסקות נתניהו בסוגיית הגרעין האיראני, ואמרה כי הוא אינו ער לסכנות הנוספות שנשקפות: "האדם שמזהה את האיום האיראני ומדבר עליו יום וליל, עיוור לסכנה הדו-לאומית, מסרב להביט למציאות בעיניים. נתניהו הצטרף היום רשמית לקבוצה שדוגלת במדינה אחת מהים לירדן. והמדינה הזו תאלץ לתת זכויות הצבעה לכל הפלסטינים שחיים ביהודה ושומרון, ולכן היא תהפוך מהר מאוד למדינה ערבית".



לבני הבהירה: "כדי לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, יש תנאי טכני – רוב יהודי. סיפוח ביהודה ושומרון מיד ימחק את הרוב הזה". כמו כן, שבה וקראה לבני להחלפת השלטון: "זהו אקורד הסיום של נתניהו לאחר 9 שנות כהונה כראש ממשלה. מסר מגומגם, שחוזר בו מהתחייבויותיו והצהרותיו הקודמות, והופך את כל התנהלותו המדינית לבדיחה עצובה, בלתי אמינה, בלתי ברורה, והכי חמור- שמשאירה את ישראל במצב הנוכחי ולא מקדמת אותה לעתיד טוב יותר. זוהי שירת הברבור של ביבי, ועכשיו זה הזמן שלנו להחליף את הדיסק".



בעקבות הודעת קמפיין הבחירות של הליכוד, בה כאמור הובהר כי עמדת נתניהו מנאום בר אילן בטלה, פרסמו בקמפיין הליכוד הבהרה, וייחסו את הנאמר לח"כ ציפי חוטובלי, שהביעה, לטענתם, את עמדתה האישית ולא עמדת המפלגה. לאחר מכן, פרסם משרד ראש הממשלה הכחשה והודיע כי הנאום לא בטל.