הפאנל הפוליטי שהתקיים היום (שלישי) באוניברסיטת בר אילן ממשיך לעורר סערה גדולה במערכת הפוליטית.



ראש מטה ההסברה של הרשימה המשותפת, רג'א זערתה, השווה בין התנועה הציונית והמדינה האסלאמית כשאמר ”דעאש למדו את מעשיהם מהתנועה הציונית". הוא אף אמר כי "החמאס אינו ארגון טרור". בתגובה פרסמו המחנה הציוני ומפלגת כולנו גינוי חריף לדבריו.



במהלך הפאנל אמר זערתה: “מאיפה דעאש למדו את הדברים האלה? תחפשו מה התנועה הציונית עשתה מ- 48. מעשי אונס, רצח, פשעים שנעשו גם כאן, באזורים האלה". לדבריו "דעאש היא השותף האסטרטגי של מדניות סרבנות השלום של ממשלת ישראל".
 

בהמשך דבריו הוא אמר כי דעאש אינה מייצגת את האיסלאם. “אם זה היהדות", אמר והצביע לכיוונו של ברוך מרזל ממפלגת יחד, שישב אתו בפאנל, “אז זה האיסלאם". בהמשך הוא התבקש לומר ב"כן ולא" האם החמאס הוא ארגון טרור, והוא השיב בצורה נחרצת: “לא" והוסיף: “לעם תחת כיבוש יש זכות להתנגד".

ידלין החליט להחרים את מרזל

מוקדם יותר היום בכנס בר אילן התעוררה סערה גדולה לאחר שמועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, האלוף (במיל.) עמוס ידלין, החליט לעזוב את המקום בעקבות הגעתו של מועמד מפלגת "יחד" לכנסת, ברוך מרזל, שנחשב לפעיל ימין קיצוני ועומד בראש "עוצמה יהודית".

על פי מקורביו של ידלין, הוא התריע מראש כי לא ייקח חלק בפאנל אם ברוך מרזל יהיה במקום. באירוע היו אמורים לקחת חלק השר אורי אריאל וחברי הכנסת זאב אלקין ואלעזר שטרן. דקות אחדות לפני תחילת האירוע התברר כי מרזל אכן מתכוון להגיע ולעורר פרובוקציות, מה שגרם לידלין להחליט כי לא ייקח חלק באירוע.
 
בתגובה גינה המחנה הציוני בחריפות את דבריו של זערתה. "אנו מצפים מראשי הרשימה להתנער לאלתר מהתבטאות השערורייתית שמשווה בין ישראל לבין דעא"ש, וכן מאמרתו כי חמאס הוא לא ארגון טרור”, נאמר בהודעת המפלגה.

ממטה ההסברה של מפלגת יחד נמסר: "פרצופה האמיתי של הרשימה הערבית נחשף במלואו. מסתבר שאנשי הרשימה הערבית כולה מסכימים בגלוי או בסתר עם זועבי שמתנגדת לקיומה של מדינת ישראל. אנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את ההתבטאות המסוכנת הזו. אסור למדינת ישראל להבליג בשום פנים ואופן על השוואה שכזו".