המחנה הציוני מוביל ובגדול, כך קבעו הסטודנטים בארץ, שהשתתפו במדגם בחירות ארצי שנערך היום (שלישי) על ידי התאחדות הסטודנטים בשיתוף אגודות הסטודנטים ברחבי הארץ. במדגם השתתפו למעלה מ-15,000 סטודנטים וסטודנטיות.
 
כאמור, בראש מוביל המחנה הציוני עם 4798 קולות ו-41 מנדטים, אחריהם, עם 2276 קולות ו-19 מנדטים, תפסה מרצ. את המקום השלישי והמכובד קיבל הבית היהודי עם 2004 קולות ו-17 מנדטים, יש עתיד אחריו, עם 1771 קולות ו-15 מנדטים.

הרחק משם, במקום החמישי, מפלגת הליכוד שקיבלה רק 1240 קולות ו-10 מנדטים, הרשימה הערבית המשותפת קיבלה 738 קולות ו-7 מנדטים, כולנו של משה כחלון קיבלה 720 קולות ו-6 מנדטים. גם עלה ירוק זכה על פי הסטודנטים להיכנס, לפחות לכנסת הבאה, עם 484 קולות ו-5 מנדטים. ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה ויחד כולן לא עברו את אחוז החסימה.

בהתאחדות מנמקים  את הנטייה שמאלה של התוצאות עקב שיעור ההשתתפות הנמוך במיוחד של מוסדות גדולים כמו אוניברסיטת אריאל ובר אילן. 

הסטודנטים נשאלו מה הנושא הכי מרכזי על פיו יצביעו בבחירות הקרובות ולכך זכה הנושא הכלכלי חברתי. 60% מהסטודנטים יקבלו את החלטתם למי להצביע לפיו, אחריו עם 27% נמצא הנושא הביטחוני מדיני, דת ומדינה זכו רק לכ-5% וכנראה שגם השחיתות והמינהל התקין, לא ממש בראש מעייניהם של הסטודנטים (4.33%).
 

המדגם התקיים בקמפוסים של אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, ספיר, אוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה העברית, הבינתחומי, שנקר, רופין, בצלאל, אורנים, אוהלו, עמק יזרעאל, הדסה, פרס, הקריה האקדמית אונו, מכון לב, המרכז ללימודים אקדמיים.
 
יו"ר התאחדות הסטודנטים גלעד ארדיטי אמר כי "לא משנה אם בבחירות הקרובות תבחר ממשלת ימין או שמאל - מה שברור הוא שקריאת הכיוון היא לממשלה חברתית יותר, שעוסקת בנושאים כמו יוקר המחיה ומצוקת הדיור. זה מה שמעסיק את הסטודנטים ובפרט ואת הציבור הישראלי בכלל. יש פה קריאת כיוון מאוד ברורה של ציבור הסטודנטים לשנות את המדיניות הקיימת ואנחנו כנציגיהם נעשה הכל כדי לקדם את הנושאים שחשובים להם. אנחנו מצפים מכלל המפלגות לעמוד בהתחייבויותיהם בנושאים אלה ולקדם רפורמות נחוצות ביום שאחרי הבחירות".
המדגם האלקטרוני התקיים גם באמצעות קלפיות בשטח וגם בהצבעה אינטרנטית דרך מערכת "סך- הקול" (סכהקול) של חברת eanygo, תוכנה מאובטחת לביצוע משאלים חסויים. השימוש במערכת מאפשר להקל את נגישות המצביעים לעמדות ההצבעה ולבטל את הסיכונים העשויים לפגוע במהלך התקין או בטוהר המדגם.