ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט מותח ביקורת חריפה על אסטרטגית המאבק של ראש הממשלה מול הגרעין האיראני. שביט, שישתתף היום (רביעי) במסיבת עיתונאים של בכירים לשעבר במערכת הביטחון היוצאים נגד מדיניות נתניהו, אמר הבוקר בראיון לגל"צ: "ההגיון שלי אומר שהאסטרטגיה שראש הממשלה בחר בה שהיא אסטרטגיה לעומתית אל מול בעל הברית מספר אחת של מדינה ישראל היא אסטרטגיה שגויה בתכלית. אין שום הגיון באסטרטגיה הזאת בשעה שבעל הברית מספר 1 שלנו הוא זה שמנהל את המו"מ מול האיראני בניסיון להגיע לפתרון".



עוד אמר שביט: "הכישלון הגדול שאני רואה אותו שאנו במקום להתמודד עם האיום ביחד עם האמריקאים ובעלי הברית האחרים שלהם אנו מוצאים את עצמנו כמי שנמצא מחוץ לקווים ורק מדבר כל הזמן ומתמודד עם נשיא ארצות הברית. אני הייתי מציע קודם כל לעבור לפסים של חשאיות ולא לדבר למקרופונים ולתקשורת, כי כשאתה נמצא מתחת לסף הרעש אתה יכול להשמיע דברים שאתה לא יכול להשמיע בחוץ".

שביט סיים: "כשאתה מדבר לתקשורת אתה מוצא עצמך מול אילוצים שמחייבים אותך להיות אפילו לא נאמן לעמדות שלך. הדרך לטפל בנושא רגיש הוא בשקט ולא ברעש ולא מול מצלמות הטלויזיה. לדעתי הנאום בקונגרס גרם ליותר נזק מאשר תועלת", אמר.