האם הזינוק במעמדה של רשימת המחנה הציוני גורמת ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לחזר אחרי מי שעשוי להיות ראש הממשלה הבא? בוועידת הפיננסים של "דה מארקר", בה השניים לקחו חלק, הם ישבו האחד ליד השני, ונראו מסתודדים ומחויכים.



הרצוג עצמו אמר בוועידה: "יש קשר הדוק בין כלכלה וחברה ולביטחון ומדיניות. מצבה הגיאופוליטי של ישראל משפיע ישירות על הכלכלה הישראלית. בשש השנים האחרונות הכלכלה הכושלת שהוביל נתניהו פעלה למען מעטים. אני אוביל כלכלה לטובת הציבור כולו ב-4 השנים הקרובות. מגיע גם לכם שמנהיגות אחראית תדאג לכם".




בנט והרצוג. צילום: אבשלום ששוני



הרצוג הוסיף כי "אנחנו נשרת את הרבים, ניתן תקווה וניצור צמיחה שחוצה את גבולות המרכז ומגיעה לאופקים, שדרות וקרית שמונה". בהתייחסו למחאה החברתית של 2011 אמר כי "המחאה הייתה תופעה ציבורית נדירה. ציבור שלם שדורש לחיות בכבוד. התוכנית שלנו תקטין את הלחץ על המשפחות שנתוני הצמיחה לא מגיעים אליהן. התוכנית שלנו לתיקון חברתי תעסוק בכל תחומי החיים. נוריד עלויות בסל ההוצאות המשפחתי וניאבק בהוצאות על מערכת החינוך שמשפעיות על מאות אלפי משפחות".



עוד הוסיף הרצוג כי "החרפה של עוני בקרב קשישים היא תעודת עניות מביכה ועצובה לכלכלה הישראלית. אנשים שהגיעו לארץ וחיים מפת לחם זו לא ציונות ולא ישראליות שאני מאמין בה. העוני נמצא היום בגטאות עצומים שהולכים ושואבים אליהם אזרחיות ואזרחים רבים מידי. אנחנו נילחם בעוני בכל התחומים ונשבור את המעגל הנורא הזה. נוביל מהפכה בתחום הדיור, נביא מודלים שקיימים בעולם ויאפשרו בנייה ודיור בסכומים אפשריים ונקדם שכירות הוגנת לאזרחי ישראל".




אחים. צילום: אבשלום ששוני