יו"ר רשימת המחנה הציוני והמועמד לראשות הממשלה, יצחק (בוז'י) הרצוג, התראיין הבוקר (חמישי) לאילנה דיין בגלי צה"ל, והתייחס למגמת העלייה שלו בסקרים האחרונים שמפורסמים, לקראת הבחירות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב. "כדי שאוכל להקים ממשלה, אני זקוק לכך שהציבור ייתן לי מנדט חזק ורציני. במצבנו, זה טבעי שאנחנו חוששים שלא נעשה טעויות, אסור לנו להתרברב ו'לעוף על עצמנו', יש עוד ימים ולילות ארוכים ודברים יכולים לקרות. אני ממוקד מטרה ומאוד בטוח ביכולת שלי לקחת את השלטון ולשנות את פני המדינה".

בהתייחס לאפשרויות שיהיו לו להקים ממשלה, אמר הרצוג: "אני משוחח עם הרבה מן המנהיגים ומודע היטב שדברים אומרים לפני הבחירות, לא אומרים אחרי הבחירות. אני בטוח ביכולתי להקים ממשלה טובה. אני חייב לומר שבימים האחרונים נתניהו מפגין פאניקה קשה והוא חוזר לרטוריקה של פחדנות ואיומים. הציבור רוצה שינוי". על כך שיו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, מצהיר כי ימליץ על נתניהו לראשות הממשלה, אמר הרצוג: "כולנו נמצאים במירוץ, נאמרים הרבה דברים ומגיבים בצורה מסויימת. אני אומר שבכל קבוצה בחברה הישראלית נשחטות פרות קדושות, יש תסיסה עמוקה ואנשים רוצים במשהו אחר. בסוף אני מגלה את המכנה המשותף, כולם רוצים חיים יותר טובים וגם אריה דרעי יודע שהציבור שלו מאס ממה שקיבל מנתניהו".
לשאלה האם הוא נהנה מקמפיין הבחירות אמר יו"ר המחנה הציוני: "אני בתוך חללית כזו שרצה בתוך איזה טראנס ואני לא מוצא זמן לעצמי, רק בשעות הקטנות של הלילה אני מוצא קצת זמן. אני נהנה מאוד מהמסע המדהים הזה. אני לא חושב על עצמי הרבה, אבל במסע כזה אתה סופג מכל הכיוונים. זה מתחיל מציפיות אדירות של אזרחים  שרוצים שינוי. כולם רוצים לגעת בך. לא אוכל לספק ציפייה של כל אחד ואחד". 


סקר גל"צ שפורסם אתמול הראה על המשך המגמה החיובית עבור הרצוג. על פי הסקר, שנערך על ידי מכוני "שילוב" ו"מדגם", המחנה הציוני עומד על 24 מנדטים לעומת 21 בלבד לליכוד. נפתלי בנט מתחזק ועומד על 13 מנדטים, יש עתיד והרשימה המשותפת עומדות על 12 מנדטים וכולנו של משה כחלון עם שמונה מנדטים. יהדות התורה וש"ס עומדות על שבעה מנדטים, ישראל ביתנו ומרצ על שישה, ומפלגתו של אלי ישי עם ארבעה, על סף אחוז החסימה.



בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, הפער לטובתו של נתניהו עדיין גדול. 48 אחוז חושבים כי ראש הממשלה הנוכחי מתאים יותר לשמש בתפקיד, בעוד 32 אחוזים בלבד חושבים שדווקא הרצוג הוא המתאים יותר. בקרב הנשים הפער לטובת נתניהו אף גדול יותר, עם 46 אחוזים לנתניהו לעומת 26 להרצוג.