הנשיא לשעבר, שמעון פרס, הודיע היום (חמישי) על תמיכה במועמד המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, במירוץ לראשות הממשלה, בבחירות שייערכו ביום שלישי הבא.



בהודעתו כתב פרס: "הדמוקרטיה הישראלית מתקרבת ליום הבוחר. טבעי הוא שלאנשים תהינה דעות שונות וכי יצביעו על פי צו מצפונם. אני תומך ביצחק הרצוג לראשות הממשלה. אני מכיר את יצחק הרצוג ואת משפחתו שנים רבות, ראיתי אותו מקרוב ממלא באופן מצוין תפקידים בכירים ולוקח חלק בדיונים ובהכרעות כבדות משקל לעתידה של ישראל".



עוד אמר פרס בהודעתו: "מדובר במנהיג שקול השומר על אמינותו ומלא באחריות ומסירות לציבור הישראלי. אני משוכנע שיצחק הרצוג מתאים לתפקיד ראש הממשלה וכי יהיה מנהיג אשר יידע לגשר על פערים, לחבר את החברה הישראלית בדבק של סולידאריות ותקווה".

 
פרס פרש ממפלגת העבודה בנובמבר 2005 לאחר שהפסיד בקרב על ראשות המפלגה לעמיר פרץ והצטרף לקדימה ומאז לא חזר למפלגת העבודה ולא הביעה תמיכה פומבית בה.

גורמים בעבודה הביעו הבוקר חשש שהודעת תמיכה של פרס עלולה דווקא להזיק למפלגה. "החשש הוא שהליכוד יעשה שימוש בהודעה כדי לתקוף את פרס ואת המחנה הציוני בהקשר של הסכמי אוסלו והפיגועים שבאו בעקבותיהם". מנגד היו במפלגה שאמרו כי הודעת פרס עשויה דווקא לעזור להרצוג להגביר את המומנטום ולהגדיל את הפער מנתניהו.