עימות בחירות בין בנימין נתניהו ליצחק הרצוג כנראה שלא נקבל בבחירות האלו, אבל הערב (שבת) בתוכנית "פגוש את העתונות" בערוץ 2, התעמתו שני המועמדים המובילים לראשות הממשלה לכמה דקות. 



נתניהו שאל את הרצוג: "מדוע אתם מגנים את הבנייה בירושלים ומסרבים לומר שאתם ניצבים מאחורי המאמץ הכביר שלנו נגד הגרעין האיראני?". הרצוג השיב בתגובה, כי מי ששם את ירושלים על המוקד הוא נתניהו, "כשאף אחד לא מדבר על חלוקתה".
בהמשך שאל הרצוג את נתניהו: "האם אתה מוכן לקבל את העקרון שראש המפלגה הגדולה ביותר ירכיב את הממשלה?", אולם ראש הממשלה לא השיב וטען: "כשמישהו בקהילה הבינלאומית דורש משהו, הם (המחנה הציוני) ישר מרכינים את הראש ומתנצלים. כדי להתמודד עם דברים שמאיימים עלינו, ראש הממשלה צריך לעמוד מולם ולהגיד תשובה פשוטה – 'לא'". בתגובה אמר הרצוג: "בקהילה הבינלאומית יודעים את חולשתך".

בראיון איתו התייחס הרצוג למצב הסקרים שמראים על יתרון למחנה הציוני על פני הליכוד ואמר: "אנחנו לא באופוריה. בממשלה הקודמת נתניהו הביא פתאום את בנט ולפיד ויצא משהו בלתי צפוי. אני אומר למי שרוצים שינוי תביאו קולות. מנדט אחד יותר ללפיד לא יקבע. לנו יקבע".

הרצוג: "הוכחתי שיש ביכולתי לקרב ולעשות את החיבורים הנדרשים" 
 
לגבי הסקרים שמלמדים כי אין ביכולתו להקים קואליציה אמר: "הוכחתי ביכולות שלי שאני יודע לקרב ולעשות את החבירות הנדרשות. כל מי שמכיר פוליטיקה יודע שמה שאתה שומע לפני הבחירות אתה לא שומע דקה אחרי. רק ביומיים האחרונים סגרתי פערים מול נתניהו על ראשות הממשלה".

הוא הוסיף כי "הציבור מאס בנתניהו. הוא רוצה שינוי. מבין שיש פה הזדמנות לשינוי. הציבור יודע שאני היחיד שיכול לקחת  את המושכות ולהחליף את נתניהו. הבחירות הם בין יאוש לתקווה לבין יאוש ואכזבה".


נתניהו אמר כי "יש מאמץ אדיר עם כסף עצום שחובר לגורמי שמאל ולתקשורת להפיל את הממשלה בראשותי". הוא הוסיף כי "יש פה כספים בהקפים דמיונים לעזור לציפי ובוזי כי הם יודעים שממשלה בראשותם תתקפל"



נתניהו: "הדיור הוא נושא כואב שלא השלמנו הטיפול בו" 


ראש הממשלה הכחיש עם זאת כי גם הוא השתמש בכסף זר: "זה לא נכון. מי שעיניו בראשו מבין שהם רוצים  לדחוף את ישראל לקוים לא ברי הגנה או לחלוקת ירושלים או להסכם המסוכן עם איראן. אנשים מבינים שכח העמידה האמיתי זה ממשלה לאומית, ואם יפילו אותנו לא יהיה מי  שיעמוד על האינטרס הישראלי".



עוד נשאל אם העובדה כי רק  לפני יומים הודה שלא עשה מספיק בדיור היה טריק בחירות והשיב: "אני חושב שנושא הדיור זה נושא כואב שלא השלמנו טיפול בו. אני מודע לזה. אין כאן פתרונות קסם. אנו בונים בהיקפים עצומים. ולכן אנו הולכים גם לפנות את בסיסי צה"ל ולבנות מאה אלף יחידות דיור במרכז".
נתניהו אמר כי ישמח עם כחלון יצטרף לממשלתו: "אם הציבור יתן עוצמה לליכוד אוכל להרכיב ממשלה עם המחנה הלאומי. אשמח עם כחלון יצטרף לממשלה שלנו. אתן לו תפקיד כלכלי בכיר". לגבי ההצעה של בנט, שהציע מוקדם יותר בתוכנית הקמת גוש חוסם עם הליכוד, אמר ראש הממשלה: "בלאו הכי זה יקרה.  הבית היהודי ומפלגות אחרות הם חלק מהקואליציה וכל הדיבורים האחרים הם קשקוש".