היישורת האחרונה של הבחירות כבר כאן, בעוד קצת יותר מ-24 שעות יידעו אזרחי ישראל את תוצאות המדגמים בדרך לכנסת ה-20.



כלי התקשורת והמועמדים קיימו סבב ראיונות ארוך במגוון תחנות רדיו, "מעריב אונליין" מביא עבורכם את הדברים העיקריים שנאמרו ביישורת האחרונה. 



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתראיין לרשת ב', התייחס ליום שאחרי הבחירות ואמר: "הטלפון הראשון שלי יהיה לבית היהודי, אקים ממשלה לאומית ואין כאן סיכוי לאחדות, לא יכולה להיות כאן אחדות. הם רצים למשא ומתן ואנחנו עומדים איתן על פי קווי 67'. אין לנו על מה להתאחד. הציבור צריך להכריע. ממשלה בראשותנו או ממשלת חולשה".

בהתייחסות לרלוונטיות של נאום בר אילן היום הסביר נתניהו: "נאום בר אילן שמקורו הכרה במדינה יהודית וכו', דברים שלא התקיימו. הוא נעשה לפני 'הסופה הערבית'. המציאות השתנתה, אין עכשיו פרטנר, נשמור עכשיו על הביטחון. אי אפשר לבצע את נאום בר אילן, יש שם טרור".
ראש הממשלה ביקר את  חברת הכנסת ציפי לבני ואמר: "אם אתם לא רוצים שמאל, צריך לסגור את הפער בין הליכוד והעבודה. יש תהום עמוקה. הם קוראים לעצמם המחנה הציוני ויש שם יסודות אנטי ציוניים. בהתייחסות ליושב ראש כולנו, משה כחלון, שפרש המליכוד, אמר: "לא תקום ממשלה בראשותי בלי כחלון. כשהוא פרש, הוא דיבר בזכותינו. אז פעלנו בדרך בגין ודרך הליכוד. בגין דיבר על שכונות חדשות, אנחנו נבנה חדשות. איש המחנה הלאומי לא ממליך ממשלת שמאל." נתניהו גם הדף את הביקורת על הוצאות מעון ראש הממשלה ואמר: "האשמות שלא קיימות, היתה ירידה דרמטית במעון ראש הממשלה".


ציפי לבני. צילום: פלאש 90

לבני: "הרשימה הערבית לא רוצה להיות חלק מהקואליציה"

המועמדת לראשות הממשלה מטעם המחנה הציוני, ח"כ ציפי לבני, התראיינה ב-103FM והתייחסה לסוגיית הרוטציה: "זה הדבר שהקפיץ את כולנו לאיים על שלטון נתניהו, אני מקווה שזה מה שיביא את המהפך שיגיע, אני מקווה מחר".
 
לשאלה האם תהיה קואליציה עם הרשימה המשותפת לבני השיבה: "אנחנו נרכיב ממשלה שאינה ממשלת מיעוט. הערבים עצמם מודים שהם לא רוצים להיות חלק מהקואליציה ולכן נקים קואליציה שלא כוללת אותם, כי הם מלכתחילה אמרו שהם מחוץ לה".

לבני התייחסה לאבו מאזן ואמרה: "יש לי ביקורת קשה על אבו מאזן. לצערי הוא מנצל את חולשתו של נתניהו בעולם ויש החלטה במועצת הביטחון שעומדת, בלי ביטחון לישראל, כל הדברים הרעים שאני ביקשתי בעבר מהעולם לא לתמוך בהם".

דרעי על המכתב של ישי: "עייפתי מספינים"

יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, התראיין גם הוא ברשת ב' והתייחס לניסיון הפיוס של יושב ראש מפלגת יחד, אלי ישי: "אני לא מתייחס למכתב שקיבלתי היום מהשליח במעטפה שחורה. חבל שכאשר אני בכיתי והתחננתי לשיתוף פעולה זה לא נענה, מה יצא לנו מזה? גם אם יעברו את אחוז החסימה, מה ייצא להם מזה? הרי ברוך מרזל ייפרד מהם בסופו של דבר".

דרעי הדף את ניסיון הפיוס ואמר: "אחרי מערכת בחירות כל כך קשה, עם איומים שלו, קלטות, ועכשיו בקו הסיום הוא רוצה להתפייס? עייפתי מספינים. לא אני ישבתי בממשלות עם אהוד ברק, שכמעט החזיר את הגולן, עם אולמרט, שניהל משא ומתן על ירושלים. מי שהחזיר אלפי מחבלים זה לא הייתי אני. עכשיו פתאום הכל השתנה? הרי תמיד יש את חכמי התורה. אז עד עכשיו זה היה טוב? להיות עם אריה דרעי זה לא טוב?".

אלי ישי: "בלי ישי, אין ביבי"

יו"ר יחד, ח"כ אלי ישי, התייחס בראש ובראשונה למכתב ששלח לאריה דרעי: "אנחנו צריכים להתאחד. שלא יהיו השמצות, שאחד יגן על השני. שלא יזייפו בקלפיות. זה לא מעניין אותי איך הוא מגיב. אנחנו חייבים לשמור על המחנה הלאומי ולכן פניתי לאריה דרעי ולבנט, לכל המפלגות ושלחתי להם את המכתב. ביבי צריך להבין שאין ביבי בלי ישי". לשאלה כיצד חבר לברוך מרזל אמר: "אני רוצה שהקולות יבואו מהמחנה הלאומי. אני נמצא בחמישה-שישה מנדטים. אין סיכוי שלא אעבור את אחוז החסימה. נעשה גוש חוסם מול השמאל".

יצחק הרצוג: "הליכוד יכול לבוא בחשבון כשותף בממשלתי"
 
יושב ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, ענה לשאלה האם תיתכן ממשלת אחדות בראשותו ואמר: "הליכוד יכול לבוא בחשבון כשותף בממשלתי, אבל צריך להגיד שאני מחליף את נתניהו".

לצד הנכונות לשיתוף פעולה עם נתניהו, הרצוג תקף את ראש הממשלה והתייחס לסוגיית חלוקת ירושלים: "ירושלים היא בירת ישראל לנצח נצחים וחייבת להיות מאוחדת. נתניהו שם את חלוקת ירושלים על המפה. אנחנו נמצאים במצב של קפאון עמוק עם הפלסטינים ונתניהו ממשיך לטפטף לעולם על חלוקת ירושלים כל מערכת בחירות. נתניהו הוא זה שהסכים על וויתורים מרחיקי לכת כאלה ואחרים. הפלסטינים יודעים שנתניהו חלש מאוד בזירה הבינלאומית, הוא מבודד".

משה כחלון: "חזרתי כדי לעשות רפורמות, לשים את האדם במרכז ולא כדי להמליך אדם כזה או אחר"

יושב ראש מפלגת כולנו, משה כחלון, התראיין ברשת ב' והתייחס לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר כי כחלון ממליך את השמאל: "אני איש המחנה הלאומי החברתי. חזרתי כדי לעשות רפורמות, לשים את האדם במרכז ולא כדי להמליך אדם כזה או אחר".

כחלון התייחס לסוגיית ממשלת האחדות ולשאלה לאיזו קואליציה יצטרף ואמר: "הסדר יום שלי הוא לא אחדות או לא אחדות. אני לא אשב בממשלה שתחלק את ירושלים. אני לא רואה אותם הולכים איתי בקלות, אלו רפורמות אמיצות שהולכות נגד בעלי ההון".

זהבה גלאון: "אנחנו בקרב עם הספין של המחנה הציוני"

ראשת מרצ, זהבה גלאון, הדגישה כי תמליץ על הרצוג לראשות הממשלה ובמקביל ביקרה את המחנה הציוני: "היום ברור לכולם שאי אפשר לעשות שינוי חברתי בלי הסדר מדיני. אנחנו בקרב עם הספין של המחנה הציוני. הספין אמר להצביע למחנה הציוני ולא לבזבז את הקול על המפלגות הקטנות. אם מרץ תעלם הרצוג לא יעשה מהפך ולא יהיה ראש ממשלה. למחנה הציוני יש אינטרס שיצביעו למרצ".