ערב לפני פתיחת הקלפיות, הטילה פצצה פוליטית ח"כ ציפי לבני מהמחנה הציוני והודיעה כי היא מוותרת על הרוטציה, והתגובות לא איחרו לבוא. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב בחדשות 2 ואמר כי במחנה הציוני פשוט שיקרו: "הם בפאניקה, זה רק מוכיח שצריך להמשיך ולסגור את הפער. הם משקרים. או שהם עשו זאת לפני כן, או שעכשיו. או שהם לא יכולים לעמוד בלחצים. אני חושב שזה יכריע את הבחירות בכיוון אחר. הם זורים חול בעיני הציבור. לא נותן לתרגיל הזה לרפות את ידינו".
עוד נמסר ממפלגת מהליכוד כי "הזיגזג של ציפי ובוזי הוא מהלך ציני הנועד להגדיל את הפער בין המחנה הציוני לבין הליכוד על מנת להבטיח הקמת ממשלת שמאל קיצונית בשיתוף הרשימה הערבית ומפלגות השמאל. כפי שנכנעו כאן לסקרים כך ייכנעו ללחץ הבינלאומי לוותר ולסגת".

ליו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט היו מסקנות אחרות מהדרמה הנוכחית וטען כי "הערב הוקמה ממשלת אחדות ביבי-בוז'י", והוסיף: "אמרנו את זה עבר כמה שבועות ולא האמינו לנו. ציפי לבני הסירה את הדרישה לרוטציה כדי להביא לממשלת אחדות עם השמאל. רק אתמול בערב תקף נתניהו את בוזי הרצוג שמוכן לחלוקת ירושלים, והערב מסתבר שהוא מקים איתו ממשלה".


יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב לפרישתה של לבני מהרוטציה בראשות המחנה הציוני ואמר כי "הוויתור על הרוטציה זו הוכחה שבוז'י ולבני תופרים ממשלה עם החרדים, אחרת למה לוותר על הרוטציה. אני רואה ביומיים האחרונים איך מכינים כולם את הכניעה לחרדים, הם כבר הודיעו שהם יוותר על השוויון בנטל ויחזירו את כל התקציבים של הישיבות והכל על חשבונכם, זה כסף שלכם. רק 'יש עתיד' גדולה תדאג לזה שהכסף הזה, שהוא כסף ציבורי, יגיע לכל מה שחשוב באמת, לא להסכמים קואליציוניים, לא לתרגילים פוליטיים ולא לסחטנות". 
 
יו"ר מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי כינה את ההודעה תרגיל ותעלול: "הצעד הזה מראה את דרכי הרמייה וההטעיה של השמאל הישראלי ועל כן ברור שהוא לא בוחל בשום תרגיל או תעלול כדי להגיע לשלטון. אנשי המחנה הלאומי וארץ ישראל, מבינים עכשיו שזוהי שעת חירום לאומית ושבוז'י הרצוג לא יעמוד בהבטחותיו הכוזבות לשמור על ירושלים. תנועת יחד חזקה היא עכשיו לשון המאזניים, והיא תקבע אם בנימין נתניהו יישאר בשלטון. לכן, חייבים תנועת יחד גדולה וחזקה. זהו צו השעה".

השר גלעד ארדן טען כי השינוי הפתאומי וברגע האחרון מעיד על כישורי המפלגה לשאת ולתת בעתיד, ואמר כי ״כפי שציפי ובוז׳י נכנעו הערב ללחץ הסקרים, הם ייכנעו יותר מהר  לכל לחץ בינלאומי לוותר ולסגת".
השר יובל שטייניץ עקץ את הרצוג ואמר כי "הדבר המקורי היחידי שבוז׳י הכריז עליו היה ״המודל החדש של מנהיגות המשותפת״. עכשיו מסתבר שגם ההכרזה הזו מתפוגגת... מתברר שרוטציה היא לא בדיוק רוטציה... שמנהיגות היא לא בדיוק מנהיגות... ושהמחנה הציוני הוא בכלל המחנה השמאלני".