רגע לפני שאתם הולכים לקלפי ובוחרים בפתק שהכי מייצג אתכם, נתנו ב"מעריב" לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג את האפשרות לשכנע אתכם מדוע הם הכי מתאימים להיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל.


במילים שלהם, בלי סינון, בלי עריכה.



בחירות גורליות במיוחד / בנימין נתניהו

אזרחי ישראל, היום נצא לקלפי כדי לממש את זכותנו הדמוקרטית. אני פונה אליכם בבקשה לבחור בי כדי שאמשיך להוביל בבטחה את מדינת ישראל, גם בשנים הבאות. הבחירות הקרובות הן גורליות במיוחד. לפנינו אתגרים כבירים, ובעת הזו במיוחד נדרשת מנהיגות מנוסה, חזקה ואחראית, שתדע לנווט את הספינה למקומות בטוחים ומוגנים.
 
הימים הם ימי הכרעה. בקרוב נדע האם המעצמות יחתמו על הסכם מסוכן עם איראן שיאפשר לה להמשיך בדרכה להשיג פצצות גרעין. ממשלה בראשותי לא תיתן לזה יד. עשינו רבות בנושא זה, בדרכים גלויות וגלויות פחות, ואני מתכוון להמשיך לעשות את כל שביכולתי כדי שאיראן לא תהפוך למדינה גרעינית המסוגלת לממש את איומה למחיקת ישראל מהמפה.
 
בתחום הכלכלי ישנם הישגים רבים לממשלתי - בניגוד לאחרים, לנו יש קבלות על עשייה רחבה, ואיננו מתהדרים בססמאות ריקות מתוכן ובפתרונות קסם. הענקנו חינוך חינם מגיל 3 וטיפולי שיניים חינם עד גיל 12; העלינו פעמיים את שכר המינימום; חיברנו את הנגב והגליל למרכז בתנופת בנייה אדירה בכבישים, במחלפים, בגשרים וברכבות; יצרנו מאות אלפי מקומות עבודה, הורדנו את האבטלה לרמה הנמוכה זה עשרות שנים, הוזלנו את מחיר החשמל, המים, האינטרנט והסלולר. פתחנו את השמיים, קידמנו את הקמת שדה התעופה החדש בדרום, ועוד הישגים רבים וחשובים.
 
לצד זאת, עומדים בפנינו שני אתגרים משמעותיים שבהם אני מתכוון להתרכז ולטפל בצורה יסודית ומעמיקה: יוקר המחיה ויוקר הדיור. בשנה האחרונה הצלחנו להוריד את מחירי המזון בכ-5%, ואנו מתכוונים להמשיך לפעול בנמרצות להורדת המחירים. ביחס למחירי הדיור אנו בונים כעת אלפי דירות באשקלון, באשדוד, בקריית גת, בבאר שבע, ביקנעם, בעפולה, ואנו מתכוונים להמשיך ולבנות עוד. כמה שיידרש. הדרך היחידה להתמודד עם בעיה זו היא באמצעות הגדלה דרמטית של ההיצע בשוק הדיור. אין לי ספק שבעבודה קשה נצליח במשימה זו, כפי שהצלחנו להוריד את המחירים בסלולר ובתחומים נוספים.
 
במשך תקופת כהונתי כראש ממשלה הוכחתי עמידה בלחצים בינלאומיים כבירים ולא הסכמתי לוותר על העקרונות החשובים ביותר למדינת ישראל ולאזרחיה. ידעתי לעמוד בנחישות כנגד כל יוזמה של ויתורים, נסיגות וחלוקת ירושלים. בזכות התעקשות זו מנענו הקמת חמאסטן שנייה במרחק דקות משדה התעופה בן גוריון, שהייתה משבשת ומסכנת את חייהם של תושבי המדינה. זה בדיוק מה שציפי ובוז׳י עלולים לגרום לו אם השמאל יעלה לשלטון. עמידתי התקיפה והמוצקה להגנת מדינת ישראל ואזרחיה לא התערערה לרגע. לכן טסתי לנאום בפני הקונגרס ולהתריע מפני הסכם רע עם איראן, חרף מכבש הלחצים העצום שהופעל עלי.
 
אזרחי ישראל, הבחירות הללו הן בחירות גורליות. אסור להיות אדישים. השמאל מנהל קמפיין אדיר הממומן בעשרות מיליוני דולרים מחו״ל במטרה להעלות את אחוזי ההצבעה במגזר הערבי ובמעוזי השמאל. לנו אין את הכסף הזה, אך יש לנו אתכם. יש לנו את רובו של עם ישראל שרוצה בהמשך שלטון המחנה הלאומי.

בבחירות האלו, כרגע אין לאף אחד מן הגושים 61 מנדטים. במצב כזה, המפלגה הגדולה ביותר עשויה להיות זו שתקבל את הזכות להרכיב את הממשלה. בשעה זו אין פריבילגיה להצביע למפלגות קטנות. רק הצבעה לליכוד תוביל לסגירת הפער שבין הליכוד למפלגת העבודה. השאלה אם מפלגה קטנה, שאינה מפלגת שלטון, תעלה או תרד במנדט מסוים חשובה הרבה פחות מהשאלה מי ירכיב את הממשלה הבאה.
 
מי שרוצה שאמשיך ואוביל את מדינת ישראל להישגים ולביטחון, מוכרח להצביע לי ולמפלגתי - הליכוד - ולשים ״מחל״ בקלפי.

הזדמנות היסטורית / יצחק הרצוג

בנימין זאב הרצל אמר: ״כל מעשי בני האדם בחלום יסודם״. המחנה הציוני החל כחלום, חלום להחזיר לישראל את התקווה, את היוזמה ואת השליטה בגורלה. עד לפני ארבעה חודשים האמינו מעטים שהחלום הזה אפשרי. אבל שותפתי לדרך ציפי לבני ואני סירבנו להתייאש.
 
החלטנו לשלב ידיים, לשים קץ למעגל הייאוש ולהוביל את ישראל לדרך אחרת. מאז הקמת המחנה הציוני, שיירת המהפך דוהרת. היא מונעת על ידי התקווה והאמונה של המוני אזרחים נחושים שמצאו אצלנו את ביתם והצטרפו למערכה להחלפת שלטונו הכושל של בנימין נתניהו.
כנכדו של הרב הראשי, כבנו של אלוף בצה״ל שכיהן כנשיאה השישי של מדינת ישראל, הזירה הציבורית הייתה לחלק בלתי נפרד מתבנית נוף מולדתי. לאורך השנים צעדתי בשבילי הערכים של משפחתי, החל משירותי כקצין מודיעין ביחידת המודיעין 8200 ועד שבע שנותי כחבר בקבינט וכשר השיכון, התיירות והרווחה. כעת, כשהמהפך קרוב מאי פעם, אסור לפספס את ההזדמנות ההיסטורית שניצבת בפתחנו. יחד עם הנבחרת המופלאה של המחנה הציוני, אוכיח לציבור שיש הנהגה שרואה אותו, שקשובה אליו ושמייצרת למענו פתרונות אמיתיים.
אני אעביר את התוכנית לתיקון חברתי, אעמוד בראש קבינט הדיור ואוודא שמיטב אנשי המקצוע משקיעים את כל מרצם וניסיונם כדי להוזיל את מחירי הדיור ולטפל ביוקר המחיה, בבריאות, בחינוך, בעוני וברווחה של כלל אזרחי המדינה.
 
הממשלה בראשותי תשמור על הביטחון - תילחם באויבינו ולא בידידינו. אנחנו נכה ללא פשרות בארגוני הטרור ובמקביל נשקם את היחסים עם ארה״ב ונחזק את הקשרים האסטרטגיים כדי לעצור את תוכנית הגרעין של איראן.
 
אנחנו נקדם מהלך אזורי לפירוז רצועת עזה בתמורה לשיקומה, ונפעל להתנעת התהליך המדיני עם הפלסטינים, תוך שמירה מתמדת על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. כדי לממש את השינויים ההיסטוריים הללו, עלינו לבחור בהנהגה אחראית ונחושה, שתחזור לראות את אזרחיה ושתפסיק להפחיד אותם. הנהגה שתחזיר לשיח הכלכלי את החמלה ואת הרגישות החברתית.

זו ההנהגה שתהיה כאן אם תצטרפו למסע שלנו: אם אתם מאמינים בשינוי, אסור לחזור על הטעויות של 2013. מי שרוצה להחליף את נתניהו, חייב להצביע למחנה הציוני. אני רואה בכם שותפים לתקוות הגדולות שאנחנו מייצגים. יחד נחלום ונילחם למען העתיד שלנו. יחד נהפוך את החלום למציאות.