הבחירות לכנסת ה-20 יצאו הבוקר לדרך (שלישי) ללא תקלות. 5,883,365 אזרחים ישראלים בעלי זכות הצבעה יוכלו להצביע עד השעה 22:00 ב-10,119 קלפיות ברחבי הארץ. אז תחל ספירת הקולות ובמקביל יתפרסמו מדגמי הטלויזיה בערוץ 1,2 ו-10.

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הקדים להצביע בקלפי בירושלים, לשם הגיע בשעת בוקר מוקדמת, כמה דקות לאחר פתיחת הקלפיות, מלווה ברעייתו שרה, בנם יאיר ובצבא של מאבטחים. "רבים שואלים אותי למי אתקשר ראשון אחרי הבחירות. הטלפון הראשון יהיה למרים פרץ אמם של אלירז ואוריאל פרץ ז"ל והטלפון השני יהיה לנפתלי בנט, כדי להתחיל לבהקמת ממשלה של המחנה הלאומי. לא תהיה ממשלת אחדות עם השמאל", אמר נתניהו במה שמתפרש כניסיון אחרון לפנות אל מצביעי המחנה הלאומי, ובעיקר הבית היהודי, להצביע ליכוד.

נתניהו מצביע בקלפי

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הצביע בתל אביב ואמר כי "מי שרוצה להמשיך בדרכו של ביבי לייאוש ואכזבה יצביע עבורו אבל מי שרוצה שינוי תקווה ועתיד טוב יותר לישראל שיצביע עבורי ויתן את כל הכוח לשנות את הכיוון שאליו צועדת ישראל. מי שרוצה שינוי שישים פתק אמת בראשות המחנה הציוני".


יצחק הרצוג מצביע עם רעייתו מיכל. "הצביעו לשינוי ותקווה". צילום: אריאל בשור


ציפי לבני מצביעה בקרבת ביתה ברמת החיל. צילום: אלוני מור

יו"ר מפלגת ״יש עתיד״ יאיר לפיד ורעייתו ליהיא לפיד, צעדו הבוקר יחד מביתם אל עבר הקלפי, על מנת לממש את זכותם הדמוקרטית. לפיד קרא לאזרחי ישראל לצאת ולהצביע. 
"אנחנו פה להילחם על מדינה ישראל. ישנה אפשרות שבמקום ממשלה טובה שתביא תקווה למדינת ישראל, נגמור עם מפלגת בוז'י והחרדים, תמכור את כל הנכסים הישראלים, תחזיר את התקציבים לישיבות, תבטל את השוויון בנטל ותגיע למצב שבו לוקחים כספי ציבור שמיועדים למעונות יום, אימהות חד הוריות והורדת הצפיפות בכיתות, ויעבירו אותם שוב לסחטנות פוליטית".

הרצוג מצביע בקלפי



יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הצביע בתל אביב. "ישנה אפשרות נגמור עם מפלגת בוז'י והחרדים" צילום: דני מרון

השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הקדים אף הוא להצביע בקלפי בעיר מגוריו רעננה. בנט, שהגיע מלווה ברעיתו גילת, אמר: "היום זה היום שלנו. זה היום של כל מי שאוהב את ארץ ישראל, שאוהב את ירושלים, כן ירושלים של זהב, אפילו בקול צרוד. זה היום של כל מי שאוהב את חיילי צבא הגנה לישראל. היום ישראל מרימה את הראש. הבוקר חסר לי מאוד אורי אורבך ז"ל שאמר פעם שהבית היהודי זה גשר, לא גשר במובן שדורכים עליו, אלה גשר שמתחברים ממנו. היום עם ישראל מתחבר. בוקר טוב ישראל".

בנט ברעננה. "זה היום של כל מי שאוהב את ארץ ישראל". צילום: אבשלום ששוני


ליברמן. "הצביעו למפלגה ציונית כלשהי". צילום: דוברות ישראל ביתנו

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, אמר לאחר שהצביע בחיפה: "זה סיום של קמפיין ארוך ומתיש, הרבה מרץ, הייתה הרבה תמיכה ואהדה ואני מקווה שבערב נביא תוצאות. במשך כל התקופה ניסו להסיט אותנו לנושאים אחרים והייתה התעקשות שלנו לדבר על הצעירים ועל יוקר המחיה ולחיות פה טוב". 


כחלון בחיפה. "סיום של קמפיין ארוך ומתיש". צילום: נועם אמיר

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הגיע הבוקר לקלפי ואמר: "אני זוכר את הבחירות הראשונות כאשר עם הורי הלכתי לקלפי. זו חגיגה של הדמוקרטיה. אני קורא לאזרחי מדינת ישראל לקחת את גורלם בידם כדי להכריע על גורלה של המדינה כפי שהם רואים זאת כל אחד על פי השקפת עולמו כדי לדאוג לילדינו נכדינו וזקנינו בעוטף עזה או בגבול הצפון. קחו את גורלכם בידכם, קחו את גורלה של המדינה, זו לא רק זכות גדולה זו גם חובה במידה רבה".


נשיא המדינה ריבלין הצביע בירושלים. צילוםמארק ניימן, לע"מ