יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, קבע כי הליכוד עבר על חוק הבחירות והטעה "הטעייה בוטה" את ציבור הבוחרים, בכך שהפיץ בטלפון למאות אלפי אזרחים הקלטה בה נשמע יו"ר כולנו, משה כחלון, קורא להצביע מח"ל. השופט אסר על השמעת ההקלטה בכל אמצעי מדיה ותקשורת וקנס את הליכוד ב-20 אלף שקלים.



החלטת השופט באה בעקבות תלונה של מפלגת כולנו, שטענה כי מדובר בדברים שהשמיע כחלון לפני כשנתיים, במהלך הבחירות לכנסת ה-19 ולכן השמעתם כיום, ערב הבחירות לכנסת ה-20, היא משום הטעייה של הציבור.



בקלטת נשמע כחלון אומר: "שלום מדבר משה כחלון, מח"ל זו המפלגה היחידה שבראשה עומד אדם שיכול לתת לנו מענה באמת לכל הבעיות הגדולות, בעיות קטנות כל אחד יכול לפתור, ואני אומר לך שאם אני רוצה לישון בשקט, ואני רוצה שילדיי ישנו בשקט, ומשפחתי וחבריי ובני יישנו בשקט, נתניהו צריך להיות שם בשעות האלה באופן מיוחד".



השופט ג'ובראן קיבל את הטענה ואמר: "אני מתקשה למצוא תכלית כלשהי למשלוח הודעה זו – בעת זו – מלבד ניסיון ליצור מצג מעין זה בדיוק. בהודעה המוקלטת לא צוין, בשום אופן, שמדובר בהודעה מלפני כשנתיים, שעה שמר כחלון היה שר מטעם מפלגת הליכוד".



השופט גם דחה על הסף את דברי ההסבר של הליכוד בהם נטען כי ההקלטה אינה מטעה וכי "בוחר סביר שישמע את ההקלטה יודע היטב, שהדברים הנאמרים בה נאמרו על ידי מר כחלון בעבר, כשהיה חבר בתנועת הליכוד ולא לקראת ההצבעה בבחירות לכנסת ה-20, שכן אין זה סביר שהעומד בראש רשימה אחת בבחירות לכנסת, יקרא להצביע בעד רשימה אחרת שמתחרה ברשימתו". 



כחלון הגיב לפרסום ההקלטה ואמר: "זאת לא דרך. זאת לא דמוקרטיה. עצוב שהם הגיעו למקום הזה, גם בקמפיין יש גבולות אדומים".



יו"ר כולנו הסביר מדוע עזב את הליכוד והוסיף: "אני שמח שהם הודו אבל עצוב שהם היו צריכים להגיע למקום כל כך נמוך. אני חושב שהציבור מספיק נבון להבין שמדובר בזיוף ושאני לא אצביע למפלגה שאיבדה את החמלה שלה ואת הדרך חברתית. בדיוק בגלל זה עזבתי את הליכוד".