בליכוד הביעו דאגה לנוכח דיווחים מהמגזר הערבי על שיעור הצבעה גבוה בקרב ערביי ישראל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העלה לעמוד הפייסבוק שלו, סרטון בעניין זה בו הוא אומר: "שלטון הימין בסכנה. המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים”.



בפנייה לבוחריו אמר נתניהו: "לנו אין V15, יש לנו "צו 8", יש לנו רק אתכם. צאו אל הקלפי, תביאו את החברים ובני המשפחה, הצביעו מחל כדי לסגור את הפער בינינו לבין מפלגת 'העבודה'". בעזרתכם ובעזרת השם נקים ממשלה לאומית שתשמור על מדינת ישראל”.



פנייה זו מגיעה לאחר שעד השעה 12 בצהריים 26.5 אחוזים מכלל בעלי זכות הבחירה הצביעו בקלפיות, מול 26.7 אחוזים שהצביעו בבחירות הקודמות ב-2013, בכך התמתנה העליה שנרשמה מוקדם יותר הבוקר.



ח"כ אחמד טיבי הגיב על הפנייה של ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו בפאניקה. הוא מסית נגד המצביעים הערביים שמנצלים את זכותם הטבעית והדמוקרטית ככל אזרח. נתניהו והליכוד ׳מפחדים׳ ולכן אני קורא לציבור הערבי לצאת לקלפי עוד ועוד כדי שביבי ימשיך להיות בפאניקה. השינוי בפתח".



בתוך כך, בשיחה עם מעריב עם יושבי הראש של המחנה הציוני, אמרה ציפי לבני: "אני ממש מתרגשת. שהולכים לעשות את זה אני רואה את זה באנשים שלא רק אומרים בהצלחה כלאחר עד,  שממש מתפללים שנצליח. וואלה הפכנו בחירות מיותרות לאופציה אמיתית להחלפת השלטון ואני מאד גאה בנו".

בעקבות וויתורה על הרוטציה, אמרה לבני כי "אנחנו שנינו ביחד עדיין מחוייבים לשותפות כולל כל התנאים שהצגנו לציבור אבל הבהרתי את המובן מאליו, שניתן לו את המנדט ומאחר שאמרו שיש כאלה שחוששים שהרוטציה תהיה למכשול בהחלפת נתניהו אז הבהרתי שלא". 
הרצוג אמר כי "היום הזה הוא מלא אנרגיות, כמו שאמרה ציפי, ההיענות של הציבור היא מרגשת. אנחנו ניגע בכולם, מקווים לכסות כמעט מיליון בני אדם זה חשוב לנו מאד, יש אפשרות היסטורית לתת תקווה ושוינוי מול אכזבה ובזה אנחנו מתמקדים היום".

יו"ר המחנה הציוני הוסיף כי "הברית ביני לבין ציפי היא ברזל אנחנו לא רק חברים אנחנו עובדים מצוין ביחד וננהיג את המדינה ביחד. מה שחשוב לנו לומר זה שבפני אזרחי ישראל יש הזדמנות למהפך, מה זה שהאבא שלנו מחכה 9 שעות בחדר מיון? הם מוצאים את עצמם דור הסנדויץ' בין מי שצריך לסייע להוריו וגם לילדיו. זו המציאות ועל כך הבחירות הללו. כל מי שמתלבט בין מפלגות המרכז, מנדט יותר לנו יאפשר לנו להרכיב קואליציה חזקה לישראל.

במפלגת הליכוד מנגד, חוששים מפני מצב שבו שיעור הצבעה גבוה במיוחד במגזר הערבי יעלה את המודד למנדט ועלול לפגוע בסיכויי ההצלחה של מפלגת יחד, בראשות אלי ישי, לעבור את אחוז החסימה או אף בישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. יצויין כי אחוז הצבעה גבוה במיוחד עלול לסכן בצד השמאלי של המפה את סיכוייה של מרצ לעבור את אחוז החסימה. ביממה האחרונה מתמקד דף המסרים של הליכוד באזהרת הציבור מפני מה שהם מכנים "ממשלת בוז'י ציפי בקולות הערבים".



פעילי הרשימה המשותפת פועלים בכל הישובים במגזר הערבי כדי לדרבן את הבוחרים לצאת ולהצביע. ראש הרשימה, איימן עודה, אמר היום בעת שהצביע בקלפי בחיפה: "כמו כל אזרח ערבי היום במדינה אני נרגש להצביע, ולהיות חלק מההיסטוריה ומנקודת מפנה שתשנה באופן מהותי את מציאות חייהם של האזרחים הערבים וכלל האזרחים במדינה". "אנחנו נתרום בזה שהימין לא ירכיב את הממשלה הבאה. אני מבטיח לכם שגם נתניהו, גם בנט, גם ליברמן - כולם יהיו באופוזיציה כבר ממחר בבוקר", הוסיף עודה.