הקשיש בן ה-90 שהתמוטט ומת היום (שלישי) ביציאה מהקלפי ביישוב נווה יעקב, התברר כסבו של ח"כ זאב אלקין מטעם הליכוד. ארקדי ורחובסקי, בן 90 היה ווטרן (בוגר מלחמת העולם השניה), התעקש להגיע הבוקר להצביע ונפטר בקלפי.



ח"כ זאב אלקין מהליכוד סיפר למעריב על סבו: "סבא שלי ארקדי ורחובסקי היה עד יומו האחרון אדם פעיל ובשבוע האחרון הוא אף יצא לשכנע אנשים בשכונת מגוריו נווה יעקב להצביע ליכוד".

"סבא היה נכה מלחמת העולם השנייה. הוא לחם בנאצים בשורות הצבא האדום, התגייס לפני הגיל המותר בגיל 17 ולחם בשורה ארוכה של קרבות עד שנפצע קשה. לא מזמן הוא חגג את יום הולדתו ה-90. סבא עלה לארץ ב-2004 לבדו מארה"ב, לשם היגר בזמן חלק מהמשפחה מברית המועצות. הוא החליט להשתקע בארץ", סיפר הנכד אלקין.

 
ח"כ זאב אלקין. צילום: מרק ישראל סלם
 

חבר הכנסת מטעם הליכוד סיפר כי קיבל את הבשורה המרה בעת סיור בחירות בשכונת גילה ומיד נאלץ להפסיק את עיסוקיו ומיהר אל הקלפי בשכונת נווה יעקב, שם התרחש האסון. "סבא שלי הספיק להצביע, הוא יצא מהקלפי וירד במדרגות במתחם בית הספר שבו הוצבה הקלפי ופתאום נפל. ייתכן שהנפילה נבעה מאירוע רפואי. הוא קיבל מכה קשה בראש ומותו נקבע בשטח", סיפר אלקין. הלווייתו תתקיים הערב בירושלים

תחילה נמסר למד"א מרחב ירושלים על הגבר שהתמוטט וכתוצאה מכך נחבל בראשו, סמוך לקלפי בנווה יעקב. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר וביצעו פעולות החייאה במקום. לאחר מאמצי החייאה ארוכים נקבע מותו של הגבר, שהיה מלווה בבני משפחתו. עוברי אורח סיפרו כי הוא נפל במדרגות ונחבל בראשו , אך נסיבות הנפילה אינן ברורות עדיין.

פאראמדיק מד"א ישראל כהן שטיפל במקום סיפר: "כשהגענו ראינו גבר כבן 90 שוכב סמוך למדרגות בבית הספר כשהוא מחוסר הכרה ועם חבלת ראש מדממת, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ובצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו מתן תרופות שוקים חשמליים, עיסויים והנשמה ולאחר מאמצים של יותר משעה נאלצנו לקבוע את מותו".