פחות משעתיים עד לסגירת הקלפיות, מנסים המועמדים לראשות הממשלה ולכנסת לגייס קולות אחרונים ולעורר את המחנה שלהם בתקווה להשיג עוד קולות לקראת התוצאות הסופיות.



ועדת הבחירות פרסמה את נתוני ההצבעה נכון לשעה 20:00, מהם מתברר כי אחוז ההצבעה עומד עד עתה על 65.7%, נתון גבוה מהבחירות ב-2013. זוהי הפעם הראשונה היום שאחוז ההצבעה גובר על הנתון מהפעם הקודמת.



ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה היום (שלישי) לעורר את בוחריו עם שורת התבטאויות, חלקן מעוררות מחלוקת, בניסיון להביא את מצביעיו אל הקלפיות. הליכוד שיגר הודעה לתקשורת לפיה ראש הממשלה יכנס מסיבת עיתונאים בה ייתן הצהרה לתקשורת, אך הדבר סוכל על ידי מפלגת יש עתיד, שהגישה עתירה לוועדת הבחירות וטענה כי יש כאן הפרה של חוקי הבחירות. גם מסיבת העיתונאים אותה רצה המועמד לראשות הממשלה, יצחק בוז'י הרצוג לכנס, לא תשודר. 



נתניהו תקף את ועדת הבחירות על כך שלא אישרה את השידור : "כל היום הפוליטיקאים מדברים בתקשורת, ציפי, יאיר, נציגי השמאל דיברו בכל מקום אפשרי והפרו את תעמולת הבחירות. מפלגת רק לא ביבי. היחיד שהחליטו לאסור עליו זה אני, ראש הממשלה מהליכוד, אף אחד לא יסתום לנו את הפה, במדינה דמוקרטית גם לראש ממשלה מהליכוד יש זכות לומר את דברו. הנה הדברים שלא רצו שתשמעו". 
"אנחנו נמצאים במערכה גורלית, יש פער משמעותי בינינו, הדרך היחידה לצמצם את הפער הוא לצאת להצביע. הפער נובע בראש ובראשונה מכסף זר שמגיע מגופים זרים. מטרתם היא להחליף את ממשלת הליכוד ברשותי, בממשלת שמאל בתמיכת הרשימה הערבית".
נתניהו תקף את המפלגה הערבית המשותפת ואמר: "איימן עודה, יו"ר הרשימה, שתומך בהרצוג, אמר שצריך להחליף אותי וגם להכניס אותי לכלא על כך שהגנתי על חיי אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. זו אותה רשימה שאומרת שהחמאס אינו ארגון טרור, זאת הרשימה שאיתה הרצוג עשה את ההסכם. ממשלת שמאל שתלויה ברשימה כזאת, תיכנע לאורך כל הדרך - ירושלים, קווי 67', הכל. לכן יש מאמץ גדול בעיקר במגזר הערבי ובאיזורי הבחירה של השמאל".

"אין שום פסול בהצבעת האזרחים, הפסול הוא בכך שכסף רב מחו"ל של עמותות וממשלות זרות מביא אותם בהמוניהם לקלפי. כסף זר זה מעוות את הרצון האמיתי לשמאל ומעניק כוח מופרז לרשימה הערבית. זה יכול להגיע למצב שגוש הימין לא יוכל להרכיב ממשלה. רוב אזרחי ישראל תומכים במחנה הלאומי ותומכים בי כרה"מ מטעם הליכוד".

"לנו אין את V15 לנו יש את מחנה המצביעי הלאומי. צאו בהמוניכם, יש עוד זמן, בואו להצביע מחל כדי לצמצם את הפער, בואו להצביע מחל כדי שארכיב את הממשלה שתשמור על ישראל ועתיד ילדינו. אם הרכבת הממשלה תוטל עליי, לא תוקם ממשלת אחדות, אין דרך לגשר בינינו. אני פונה אל המצביעים, אם אתם רוצים אותי, תצביעו לליכוד, רק מחל. אין שום מפלגה אחרת. יש עוד כמה שעות. אפשר לצמצם. אני מבקש, עיזבו הכל ולכו להצביע. 

הרצוג: "הפאניקה של נתניהו מביכה"



יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק בוז'י הרצוג אמר: "זהו קרב גורלי על עתיד המדינה. הפאניקה של נתניהו מביכה. מי שרוצה ראש ממשלה שדואג לאזרחים שלא מסית או מפלג חייב לקום,לצאת ולהצביע. שלא יתברר היום בלילה שקיבלנו ממשלה קיצונית של נתניהו ומרזל שתפרק את ישראל. יש עדיין זמן- לקום ולהצביע.



מוקדם יותר אמר נתניהו: "שלטון הימין בסכנה. המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים. לנו אין V15, יש לנו "צו 8", יש לנו רק אתכם. צאו אל הקלפי, תביאו את החברים ובני המשפחה, הצביעו מחל כדי לסגור את הפער בינינו לבין מפלגת 'העבודה'". בעזרתכם ובעזרת השם נקים ממשלה לאומית שתשמור על מדינת ישראל".



לבני הוסיפה: "לכו להצביע פתק ׳אמת׳ כדי שלא תתעוררו בעשר ודקה למדגם עם שקר. הליכוד מצמצם פערים וביבי מתקרב לכיסא ראש - קומו עכשיו, תצביעו אמת, ותעצרו אותו. אם לא תצביעו אמת, ביבי עלול להמשיך עוד ארבע שנים של ייאוש. אם למפלגה בחניונים יהיה 12 או 14 מנדטים - זה לא ישנה את עתיד המדינה - אם לנו יהיו עוד שני מנדטים: ביבי בחוץ".