בניגוד לדיווחים שנפוצו במהלך היום, אחוזי הצבעה ממוצעים במגזר הערבי עד כה ביום הבחירות. בשעות הצהריים נשלחו מסרונים לאזרחים רבים במגזר הערבי, הקוראים להם להגיע לקלפיות ולהצביע.

נכון לשעה 18:30, אחוזי ההצבעה במגזר הערבי עומדים על כ-40 אחוזים, מספרים שדומים למספרים בשעה המקבילה בבחירות 2013. במערכת הבחירות הקודמת הצביעו 56 אחוזים מהציבור הערבי.

בערים הגדולות וביישובים שבהם היו נציגים של הרשימה המשותפת לכנסת, ניכרת תנועה ערה במיוחד של מצביעים. בשעה שש בערב הגיע אחוז ההצבעה לכ-45 אחוזים בנצרת,  על פי נתונים שרוכזו במטה הבחירות המרכזי של הרשימה תנועה דלה נרשמה במיוחד באום אל-פחם, מעוזה של התנועה האסלאמית הצפונית ובנגב, שם לאלפים מתושבי הכפרים הבלתי מוכרים לא היה ניתן להגיע לקלפיות עד שעה זו. "אנחנו שולחים אוטובוסים כדי להביאם לקלפיות", אמר רכז הרשימה בנגב, עלי דבסאן, בשיחה ל"מעריב".
 
יו"ר הרשימה המשותפת, עו"ד איימן עודה, הצביע הבוקר בשכונת מגוריו בחיפה, כשהוא מלווה בבתו ובבנו. "כמו כל אזרח ערבי היום במדינה אני נרגש להצביע, ולהיות חלק מההיסטוריה ומנקודת מפנה שתשנה באופן מהותי את מציאות חייהם של האזרחים הערבים וכלל האזרחים במדינה", אמר לכתבים במקום. מאוחר יותר, כאשר הבחין באחוז ההצבעה הנמוך, התראיין עודה ובכירי המפלגה לכלי תקשורת ערבים, ודחקו במצביעים הערבים להגיע לקלפיות.
 
האזהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברת מפלגתו מירי רגב הגיעה לאוזני האזרחים הערבים אם זה ברשתות החברתיות, בעיקר הפייסבוק, או בוואטסאפ. הדבר דירבן את פעילי הרשימה להוציא עוד ועוד אזרחים אל הקלפיות. "נתניהו בפאניקה", הגיב ח"כ אחמד טיבי. "הוא מסית נגד המצביעים הערביים שמנצלים את זכותם הטבעית והדמוקרטית ככל אזרח. נתניהו והליכוד 'מפחדים' ולכן אני קורא לציבור הערבי לצאת לקלפי עוד ועוד כדי שביבי ימשיך להיות בפאניקה. השינוי בפתח". 
 

גם התקשורת הערבית עבדה שעות נוספות על מנת להוציא את האזרחים הערבים אל הקלפיות. עו"ד עודה הדגיש כי "נתניהו מפחד, ולכן הציבור הערבי צריך להגיע לקלפיות כדי להפיל אותו ואת ממשלתו".
 
דאגה הייתה במטה המרכזי של הרשימה בנצרת עד שעות הערב המוקדמות. "שעור ההצבעה מאכזב", אמרו שם. "אנחנו מקווים שהמגמה תשתנה בשעות הקרובות". במטה המרכזי דיברו על "מתנחלים יהודים שנשלחו ליישובים הערבים כדי לקלקל את חגיגת הדמוקרטיה". העיתונאי מגדי חלבי אמר, כי "הם טוענים כי יש זיופים. ניסיון לעשות פרובוקציות".