רק 200 מטר מפרידים בין אולם הליכוד שבגני התערוכה לאולם הדרייב אין של הפועל ת"א, שם התקבצו הערב (שלישי) פעילי המחנה הציוני. הפעילים נראו קצת מבולבלים מהמדגמים, אך ניסו לשמור על חזות של שמחה וצעקו "מהפך, מהפך". 



במחנה הציוני לא מתכוונים להרים ידיים, מיד לאחר המדגם אמרו במפלגה כי "הליכוד ממשיך להטעות. גוש הימין הצטמצם. הכל פתוח עד תוצאות האמת והנתונים הסופיים, לפיהם נוכל לדעת אילו מפלגות עברו את אחוז החסימה ואיזו ממשלה נוכל להקים. כל הספינים והאמירות מוקדמים מדי. צוות המשא ומתן הוקם במטרה להרכיב ממשלה בראשותו של הרצוג". 
 
מיד לאחר המדגמים, בהם צפה הרצוג בביתו יחד עם רעייתו מיכל ובני משפחתו, הוא החל לדבר עם ראשי מפלגות אחרים, ביניהם אריה דרעי, יו"ר ש"ס, ומשה כחלון, יו"ר כולנו, בניסיון להתחיל במשא ומתן הקואליציוני. 

ח"כ מרב מיכאלי אמרה כי תוצאות מדגמי הטלוויזיה שפורסמו הערב מראות על הצטמצמות בגוש הימין: "יש כבר צוות משא ומתן להקמת ממשלה בראשותו של הרצוג. המספרים מראים שגוש השמאל גדל. הימין קטן. הרוב במדינה לא רוצה את נתניהו והמספרים מראים כי להרצוג יהיה קל יותר להקים ממשלה". 

חבר הכנסת חיליק בר, מזכ"ל מפלגת העבודה, אמר: "הכל השתנה היום, הגושים והפוליטיקה הישראלית. אלי ישי לא עבר את אחוז החסימה, ליברמן שחשב שיהיה ראש ממשלה קיבל 5 מנדטים, והאח נפתלי בנט, שיחד עם בנימין נתניהו הטיפו הסתה ירד ב-4 מנדטים. המחנה הציוני תהיה המפלגה הגדולה בישראל, וביבי היקר אתה תראה שהרצוג יאחד את כולם. אתה נכשלת והבאת ההפחדה ולא בשורה".