כפי שמסתמן הבוקר (רביעי), לאחר שנספרו כבר 99% מקולות המצביעים, במחנה הציוני עומדים על 24 מנדטים, לעומת כמעט 30 למפלגת הליכוד.



ולמרות שהסקרים נבאו שוויון עם מפלגת השלטון, ואף תוצאות המדגם הטלוויזיוני הציגו תוצאות קרובות יותר, מסתמן כי נתניהו לא יצטרך לנהל מו"מ על ממשלת אחדות עם המחנה הציוני, כדי להקים ממשלה. 



לאחר הבוקר הקשה אליו קם, שוחח הבוקר  יושב ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג עם נתניהו, הרצוג בירך אותו על ההישג ואיחל בהצלחה. ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני מסרו: "זהו בוקר לא פשוט עבורנו ועבור המאמינים בדרכנו. אנו נוביל ונילחם יחד עם שותפינו לדרך בכנסת על הערכים בהם אנו מאמינים. ניאבק למען אזרחי ישראל על צדק חברתי, אופק מדיני, שוויון ודמוקרטיה בתקווה ואמונה, זאת כדי לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית, בטוחה וצודקת. אנו מוסרים תודה מעומק הלב לכל המאמינים בנו ובדרכנו".



בהצהרה שמסר לתקשורת הוסיף הרצוג כי: "אני מכבד את התוצאה. התקשרתי לנתניהו ובירכתי אותו על הישגו . אני וציפי נמשיך להוביל את המחנה הציוני בגאון בכל תחום. נמשיך להיאבק למען חברה טובה יותר, למען חברה יהודית ודמוקרטית".



הרצוג הדגיש כי "הבעיות לא השתנו. נמשיך לשרת את העם בכל דרך. אני מתכוון להוביל את המחנה הציוני ולתת תקווה ולהרים את הראש. זה לא הזמן לדון לא בממשלות ולא בקואליציות. ישראל זקוקה לכל אחר שאומר את האמת. אמת שזכתה לתמיכה עצומה. לא זכינו לתמיכה כזו שנות דור. השינוי יבוא האמינו יום יבוא".



איציק שמולי, מספר 5 ברשימת המחנה הציוני, התייחס הבוקר באולפן הבחירות של ערוץ 2 לתוצאות: "התוצאות מאוד מאכזבות, עדיין נעשה מאמץ מול המפלגות. כנראה יכולנו לעשות דברים אחרת בקמפיין. זו הייתה מערכת בחירות על בנימין נתניהו לטוב ולרע".



מרב מיכאלי, שהופיעה גם היא באולפן ערוץ 2, אמרה: "אני לא יודעת איפה טעינו, עשינו כמיטב יכולתנו. זה בוקר מאוד מאכזב. יש הישג משמעותי לתנועה שלנו שגדלה".



לשאלה האם הרצוג יוביל את המפלגה, ענתה מיכאלי: "הרצוג הוא זה שהביא את ההישג הגדול. זה הזמן להתחיל להיערך לסיבוב הבא. אנחנו צריכים לקחת את הכוח שקיבנו ולא להתייאש, להרים ראש ולהיערך לסיבוב הבא". לגבי הרוטציה אמרה מיכאלי: "אלה קטנות חסרות משמעות. נתניהו הוא זה שהסלים את מערכת הבחירות".