יראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, קרא היום (רביעי) למפלגות השמאל-מרכז שלא ללכת לממשלת אחדות עם הליכוד ולייצר לו אלטרנטיבה: "אני מקווה מאוד שלא נראה את אלו שתמכנו בהם רצים לממשלת אחדות הזויה בה ישמשו שוב עלה תאנה לבגדי המלך החדשים. צריך לחדד את העמדות ואת ההבדלים בין הדרכים". 



בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו המשיך דיסקין ותקף את נתניהו והליכוד, שלדבריו הציגו רק הסתה ופלגנות: "הקהילה הבינלאומית מחכה מעבר לפינה עם הסנקציות ואולי גם עם הסכם מדיני כפוי. לזה אין לימין שום פיתרון מלבד סיסמאות. לצערי, מי שאחראי למצב הכלכלי חברתי והמדיני ביטחוני העלוב שלנו, נבחר שוב להוביל מבלי שהציג אפילו מצע של ממש אלא רק הסתה, פלגנות והפחדות. אז כשתתעוררו, היזכרו בעובדות המצערות הללו". 



ראש השב"כ לשעבר התייחס לאלטרנטיבה שלדעתו צריך להציג לשלטון הקיים: "דרך חדשה תיבנה לאט, לעומק באורך רוח ולא רק בתל אביב ובגוש דן ואלו יהיו יסודותיה: מדינת ישראל חזקה ונחושה מאוד ביטחונית מדינה יהודית אבל דמוקרטית מדינה רחומה וצודקת כלכלית וחברתית מדינה הפועלת לאחדות פנימית ולדו קיום של כבוד של כל אזרחיה ללא הבדל דת, גזע ומין מדינה מובילה בעולם במאבק בגזענות מדינה החותרת להסדרת יחסיה עם מדינות ערב והפלסטינים זו הדרך אליה צריך להוביל".