ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע היום (שלישי) לכותל המערבי בירושלים, כחלק מסיור הניצחון הגדול שלו, לאחר ההישג האדיר של הליכוד בבחירות האחרונות. הוא הגיע מלווה באישתו ובבנו יאיר.



לפני שהגיע אל הקיר עצמו, הודה נתניהו למי שבחר בו ונתן הצהרה לתקשורת בה אמר כי "כאן, במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, אני נפעם מהמשמעות ההיסטורית של המקום הזה לעמנו, עם עתיק כבן 4,000 שנה שחידש את חייו הלאומיים במולדתו ההיסטורית. אני נרגש מכובד האחריות שעם ישראל הטיל על כתפיי. אני מאוד מעריך את ההחלטה הזו של אזרחי ישראל לבחור בי ובחבריי כנגד כל הסיכויים וגם נגד כוחות גדולים. אני מבקש לומר שאעשה כל שביכולתי כדי לדאוג לרווחתם ולביטחונם של כל אזרחי ישראל".

על פי התוצאות הסופיות, הליכוד מתייצב כעת על כ-30 מנדטים, דבר אשר ישחק תפקיד מרכזי מאוד במהלך המשא ומתן, שכן לנתניהו יש אופציות רבות להרכבת הממשלה, כשהנטייה היא כמובן ללכת עם שותפיו הטיבעיים מהצד הימני של המפה. על פי ההערכות המוקדמות, מי שצפוי להישאר בתפקידו הוא שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, כשרבים בליכוד לוטשים עיניים לכיוון תפקיד שר החוץ. מי שרואה עצמו מועמד לתפקיד הם סילבן שלום, שכיהן בעבר בתפקיד, גלעד ארדן ויובל שטייניץ, מקורבו של נתניהו. על פי ההבטחה של ראש הממשלה לפני הבחירות, במידה ויחליט להצטרף, ישמש כחלון כשר האוצר. 



למרות זאת, בליכוד נזהרים וטוענים כי כל הסיכומים יחלו רק לאחר המשא ומתן הקואליציוני, כשהמטרה של נתניהו היא להקים את הממשלה בתוך שבועיים. גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הביע בעבר את רצונו לסיים את סבב השיחות עם הממליצים בצורה מהירה ולקבל את ההחלטה. על פי הקריטריונים, נראה כי ריבלין לא יתקשה בהחלטה ויבחר להטיל אותה על בנימין נתניהו.



מרחבי העולם החלו לזרום תגובות לניצחון המהדהד של נתניהו, כשהראשונה לברך היתה שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, שבירכה את ראש הממשלה על נצחונו ואמרה: "האיחוד מחוייב לשיתוף פעולה עם ישראל כדי להתניע מחדש את תהליך השלום עם הפלסטינים". מי שעדיין לא הגיבו באופן רשמי הם נציגיה הבכירים של ארצות הברית. מזכיר המדינה, ג'ון קרי, אשר נמצא בשוויץ, התבקש לתת את תגובתו על ידי עיתונאים שווייצרים אבל בחר שלא להגיב.



ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, הגיב על הבחירות ואמר: "כאחת מחברותיה היציבות ביותר של ישראל, הממלכה המאוחדת מצפה לעבוד עם הממשלה החדשה", אמר.



מוקדם יותר התייחס גורם במפרץ הפרסי לבחירות. בריאיון לרשת רויטרס, קישר הגורם את הניצחון לעניין הגרעין האיראני ואמר: "בנימין נתניהו חייב את ניצחונו בבחירות לחשש הביטחוני בישראל. המצב עם איראן השפיע. כשאיראן עולה שוב על זה היה צפוי מאוד שנתניהו יזכה. הוא אדם שמאמין מאוד בהגנה על אזרחיו, וזה מה שישראל רוצה עכשיו".