אחרי התבוסה בבחירות, התכנסו הערב (רביעי) לישיבת סיעה ראשונה, חברי רשימת המחנה הציוני, שם הודיע יושב הראש, ח"כ יצחק הרצוג כי פניהם של חברי הסיעה לאופוזיציה. "עבדנו קשה באמת, השקענו את נשמתנו וחרשנו את הארץ. חשוב שנחוש גאווה על הישג. הציבור מחכה לראות שנרים את הראש ונצעד בדרכנו".

הרצוג סיכם את שאלת האפשרות לממשלת אחדות ואמר כי "מה שמסתמן כרגע זו האפשרות הריאלית של הליכה לאופוזיציה, והוכחנו שאנחנו יודעים להיות אופוזיציה לוחמת. נהיה תחליף לממשלת ימין צרה".
 
"אני גאה במאבק שניהלנו. אנחנו נהיה תחליף ראוי, אמיתי,בכל התחומים ובכל הנושאים לממשלת ימין קיצוני שזמנה קצוב", טען הרצוג והוסיף: "אנחנו מרימים היום את הראש למציאות בה נמשיך להוביל מחנה גדול וחזק שרוצה מדינה יהודית, דמוקרטית, בטוחה וצודקת. אנחנו לא נתנצל ולא נוריד דגלים אלא נשרת את העם שיצא לרחובות,לצמתים ולקלפיות בתקווה גדולה ובעוצמה".
 
ציפי לבני אמרה בישיבת הסיעה: "קמתי הבוקר בתחושה קשה. זוהי דרכם ולא דרכנו. בשליחות גדולה וגאווה חברנו לשותפות אמת, גיליתי בהרצוג מנהיג אמיץ שאוהב את עם ישראל. ממשלת החלום של נתניהו היא ממשלת הסיוטים של ישראל - ולכן אסור לנו להרים ידיים וצריך להיאבק על דרכנו גם מהאופוזציה".

בתגובה לשאלת חברי הכנסת שנבחרו במחנה הציוני באשר לפעילותם, הודיע ח״כ עמיר פרץ, שיכהן כיו״ר הכנסת בפועל, שהודיע להנהלת הכנסת על החלטתו לבטל את הפגרה ולנהל סדר יום מלא בכל ימי הפעילות האפשריים, למרות שהתקופה עמוסה בחגים ובאירועים ובדרך כלל זו תקופת פגרה.
 
ח"כ פרץ אמר כי ״לא מתקבל על דעתי שהכנסת, שלא פועלת כבר שלושה חודשים, תצא מיד לפגרה, ובוודאי אזרחי ישראל רוצים לראות את נבחריהם מתפקדים ומשרתים אותם בדרך של פעילות פרלמנטרית מלאה, בלי שום קשר לתהליך הקמת הממשלה שיהיה בעיצומו. זו ההוכחה לעיקרון הפרדת הרשויות בין הרשות המבצעת והרשות המחוקקת, עיקרון שהוא אחד היסודות החשובים ביכולתה של דמוקרטיה להתקיים".
 
 
"הקרב לא הסתיים", קבעה לבני, "יש כאן שתי דרכים של ערכים שונים. דרך אחת של נתניהו ושותפיו והשניה שלנו ושל שותפינו הטבעיים. חייבים להציב דרך אחרת מול הדרך שלא רואה את האזרחים, מול הדרך שבה הצדק והחברתי לא מחוברים בנשמה. את הדרך שלנו - אנחנו נמשיך לייצג. את התקווה, היא לא אבדה".

הרצוג שוחח הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בירך אותו על ההישג ואיחל לו הצלחה. ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני מסרו: "זהו בוקר לא פשוט עבורנו ועבור המאמינים בדרכנו. אנו נוביל ונילחם יחד עם שותפינו לדרך בכנסת על הערכים בהם אנו מאמינים. ניאבק למען אזרחי ישראל על צדק חברתי, אופק מדיני, שוויון ודמוקרטיה בתקווה ואמונה, זאת כדי לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית, בטוחה וצודקת. אנו מוסרים תודה מעומק הלב לכל המאמינים בנו ובדרכנו".
בהצהרה שמסר לתקשורת הוסיף הרצוג: "אני מכבד את התוצאה. התקשרתי לנתניהו ובירכתי אותו על הישגו . אני וציפי נמשיך להוביל את המחנה הציוני בגאון בכל תחום. נמשיך להיאבק למען חברה טובה יותר, למען חברה יהודית ודמוקרטית".
הרצוג הדגיש כי "הבעיות לא השתנו. נמשיך לשרת את העם בכל דרך. אני מתכוון להוביל את המחנה הציוני ולתת תקווה ולהרים את הראש. זה לא הזמן לדון לא בממשלות ולא בקואליציות. ישראל זקוקה לכל אחר שאומר את האמת. אמת שזכתה לתמיכה עצומה. לא זכינו לתמיכה כזו שנות דור. השינוי יבוא האמינו יום יבוא".