ברשימה המשותפת הביעו אכזבה מכך שהפסידו את המנדט ה-14 בכנסת, אך כיוונו את חיצי הביקורת הנוקבת כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברשימה ישנם טענות קשות כלפי אלו שהחרימו את הבחירות, שכן רק 60 אחוזים מהאוכלוסיה הצביעה בבחירות.
 
עאידה טומא-סולימן, מספר חמש ברשימה אמרה כי אזהרתו של ראש הממשלה מפני הציבור הערבי היא "חצייה של קווים אדומים והסתה נגד אוכלוסייה שלמה".

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר כי הצבעת האוכולוסיה הערבית "משאל עם חיובי עבור הרשימה והמשך דרכה". עם זאת, עודה הזהיר מפני עובדת חזרת נתניהו לשלטון, והדגיש כי "חזרתו תוביל להידרדרות נוספת בכל הסוגיות", כולל גם בסוגיה הפלסטינית. הוא הודה לציבור הערבי בארץ והדגיש, כי "הצלחת הרשימה היא התשובה חהרג 2200 פלסטינים ברצועת עזה, ניסיונות העקירה של הערבים תוך מניעתם מלבנות, וכן חקיקת חוקים גזעניים ופאשיסטיים נגדם".
 

לדבריו, לפני הרשימה המשותפת "עניינים חשובים רבים, החשוב ביותר בהם הוא לייצג את האוכלוסיה הערבית, שכן היותנו כח שלישי יסייע לנו במשימה נגד כל חוקי ההדרה של הימין הישראלי. לפנינו 40 חוקים גזעניים שמופנים נגד האוכלוסיה הערבית, ועלינו להכשיל אותם".
 
ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר כי "הרשימה קיבלה לגיטימציה מרוב הציבור הערבי". מספר שלוש ברשימה הבטיח, כי חברי הכנסת ברשימה יפעלו לטובת הציבור הערבי בישראל.