בקרב דיפלומטים בכירים ופרשנים במטה הראשי של האו"ם תוצאות הבחירות בישראל לא עוררו סיפוק בלשון המעטה.



מרוב התגובות עלתה תחושה שישראל החמיצה סיכוי לשינוי חיובי ורוב הערכות לגבי הצפוי מממשלת ימין  בזירה הבינלאומית הן במקרה הטוב זהירות מאוד וברובן פסימיות.  

   
בישראל המעכלת את התוצאות של מערכת בחירות קולנית, אגרסיווית ומכוערת מתקשים להבין את הגינונים והאיפוקים המנחים גורמים בבירות אירופיות ובמטה הראשי של האו"ם בניו יורק בתגובותיהם לנצחונו של בנימין נתניהו.

   
בהתבטאויות שנכללו בהודעות האיחולים לנצחונו  של נתניהו שפורסמו באו"ם וברומא מטעמה של הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי פרדריקה מוגריני ובציוצי  הטוויטר של ראשי ממשלה מערביים היו תקוות מודגשות  על חידוש המו"מ  עם הפלשתינים בתקופת כהונה נוספת של נתניהו כראש ממשלת ישראל  - הדגשים שבעגה הדיפלומטית המקובלת ביטאו למעשה את האכזבה  ומורת הרוח הרווחת בזירה הבינלאומית מהתנהלותו של בנימין נתניהו מול הפלשתינים.    

בשבוע האחרון מורת הרוח הפכה לחרדה מהולה בכעס בעקבות ההצהרה של ראש הממשלה כי הוא מסתלק מהרעיון של שתי מדינות לשני עמים. "אני מאוד מקווה שההצהרה הזאת תתגלה כתחבולת בחירות של נתניהו", אמר היום גורם דיפלומטי בכיר בניו יורק. "אני מאוד מקווה שהוא יחזור בו ויציג יוזמה מדינית 
לחידוש המו"מ עם הפלשתינים".  
 
 רבים בישראל לא אוהבים את הנשיא ברק אובמה בגין מה שנראה בעיניהם מדיניותו העוינת כלפי ישראל. אבל לדברי גורמים דיפלומטים בניו יורק העוינות האמתית לישראל היא בבירות מעצמות המערב.

"האירופים מקדימים בהרבה את הבית הלבן בעיבוי המצור המדיני מסביב לישראל", אמר דיפלומט בניו יורק. "האירופיים יתגלו כמאוד לא נחמדים אם ראש הממשלה באמת ידבק להצהרת הבחירות על הסתלקות מרעיון שתי מדינות לשני עמים".