המפסיד הגדול של הבחירות, יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר המחנה הציוני, קיים הבוקר (חמישי) ראיון נרחב ראשון מאז פרסום תוצאות הבחירות, בתוכניתה של אילנה דיין בגלי צה"ל. "ידענו שהמצב מאוד צמוד במדגמים, אבל אף אחד לא קיבל נתונים כפי שראינו אתמול בבוקר", הודה הרצוג.



על הטעויות בקמפיין אמר הרצוג: "אני לא בטוח שטעינו. השגנו תוצאה מצויינת, יש הבדל בין התוצאה שהשגנו לבין התוצאה שהצד השני השיג. לא הייתה תוצאה כזאת לעבודה כבר הרבה שנים.  בימים האחרונים קמפיין נתניהו התבסס על הרבה מאוד שקרים, הפחדה שהצליחה פשוט לפרק את בנט, ישי, דרעי וליברמן. אני הייתי צריך לפרק את לפיד ואכן נגענו בהרבה מאוד מבוחריו אבל יש ללפיד הרבה תומכים בימין-מרכז שלא היו מוכנים לבוא אלינו".

בהמשך דבריו אמר הרצוג: "צריך להבין, אנחנו היום מחנה גדול מאוד והמחנה הזה יישב, על פניו, באופוזיציה. הוא יאתגר ממשלת ימין צרה, ממשלה שלא תוכל לבוא ולתת לעם ישראל את הפתרונות שהוא זקוק להם. האתגרים הם אותם אתגרים, הבעיות הן אותן בעיות, החליט הציבור שהוא נותן את יהבו בנתניהו, אותו ציבור שלא פעם מאס בו וכעס עליו. נתניהו הצליח במסע שקרי בימים האחרונים לבוא ולהגיד שאנחנו מקימים ממשלת שמאל קיצוני בתמיכת הערבים וזה הצליח לו".
על שינוי המגמה בימים האחרונים לפני הבחירות אמר הרצוג: "נתניהו המציא את עצמו מחדש החל מיום שישי. הנאום של גרבוז הזיק לנו ללא צל של ספק, נושא ההתגייסות של הימין האידאולוגי העמוק שהעביר את תמיכתו מבנט בבחינת 'זה מה יש, נחיה עם זה, אבל חלילה לא ניתן למחנה השני להוביל את המדינה כי הוא יהרוס ויעקור'".

על קואליציית הימין של נתניהו אמר הרצוג: "אני לא חושב שבני הברית האפשריים של הליכוד בקואליציה מחוייבים אליו. נתניהו עודד את תחושת הקורבנות. הוא אמר שמדינות העולם מתערבות בבחירות וזה שקר מוחלט שחלק מהציבור קנה. אני לא מוכן להמציא סיפורים ולשקר לאורך כל הקמפיין. לא אמרתי דברים שאני לא מתכוון אליהם. נתניהו החליט לשקר ואני לא אומר את זה בגנותו". 

על השעות שעברו עליו מפרסום המדגם ועד לתוצאות האמת אמר הרצוג: "כשיצאו המדגמים ופניהם של אנשי הצוות נפלו אני חייכתי. הלכתי לישון ב-2 בלילה, הלכתי לישון בתיקו, בשש וחצי התעוררתי. ברבע לשבע הגיע מסרון מנחם מציפי לבני והתחלתי להבין מה קורה. אי אפשר לברוח מהמציאות, זכותו של העם לבחור במי שהוא רוצה, אבל חובתנו להמשיך לשרת אותו, להציב אלטרנטיבה ברורה ולהאמין שזה אפשרי ושזה עוד יגיע".
על העימות הקצר עם נתניהו בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר יו"ר המחנה הציוני: "יכול להיות שהמיני-עימות עם נתניהו פגע בי, שום דבר שם לא היה לפי סיכום".

על הפעולות של מפלגתו בכנסת הבאה אמר: "אני חושב שהאלטרנטיבה והמציאות מאוד ברורה, המציאות מכתיבה שנשב באופוזיציה ונהיה חלופה לכל דבר ודבר. מה שעשה נתניהו בימים האחרונים נגע בגזענות, הוא חירב מערכות יחסים עם השותפות שלנו בעולם, התגובה האמריקאית היא לא פשוטה. אני לא מוכן לנקות אחריו. אם העם רוצה ממשלת ימין קיצוני אז זמנה קצוב ואנחנו נאתגר אותה".