בית הדין האזורי לעבודה בנצרת נענה הבוקר (ב') לבקשת ההסתדרות והורה להנהלת פרי הגליל לפתוח את המפעל מחדש ולהשיב את העבודה לסדרה.  השופט מירון שוורץ נתן את ההחלטה במעמד צד אחד לאחר שנציגי הנהלת פרי גליל ובאי כוחם, לא הגיעו לדיון.  
 
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על החלטת בית הדין ואמר: "ההסתדרות פנתה לבית הדין על מנת להבטיח שאף גורם לא יוכל להשתמש בעובדים כבני ערובה וכמנוף להפעלת לחץ במסגרת המשא ומתן. ההסתדרות תמשיך לפעול להגנת זכויות העובדים".  

אלברט אזולאי, העובד במפעל פרי גליל ב- 35 השנים האחרונות אמר הבוקר לאחר החלטת בית הדין לעבודה: "אני מאוד שמח שנחזור לשגרה כי כבר התחלנו להתייאש. עברנו ימים קשים. אני אמור לצאת לפנסיה בעוד שנה בדיוק ורוצה לסיים את העבודה בתחושה טובה. האמת שכואב לי על עובדים שיש להם עוד הרבה שנים לעבוד. אנחנו רק רוצים להתפרנס בכבוד ואין לנו דרישות מיותרות או לא הגיוניות. אנחנו כבר למודי קרבות ולא מבינים למה נפלנו קורבן. אנחנו מקווים מאוד שעכשיו זה יסתדר". 

אושיק אפרים, מבעלי מפעל פרי גליל, לא הסתיר את תדהמתו מההחלטה : "לא הוזמנתי לדיון ואנחנו המומים מההחלטה. בכוונתנו לערער לבית הדין על ההחלטה. הודענו מראש לעובדים שהם יקבלו שכר על הימים שבהם המקום היה סגור".  ההסתדרות מסרה בתגובה לדבריו של אפרים כי "מנהל המפעל קיבל את הבקשה ואת הזימון לדיון ואישר בכתב את דבר קבלת הזימון לדיון".

אתמול במהלך הבוקר התבצרו העובדים בשערי המפעל וניסו למנוע כניסה ויציאה של סחורות ואנשים משטח המפעל. לקראת אחר הצהריים הודיע משרד הכלכלה כי זימן לפגישה את בעלי המפעל  על מנת לדון בדוח הביקורת שנעשה במפעל. יונה פרטוש, יו"ר ההסתדרות בגליל העליון, אמר אתמול ל"מעריב אונליין" כי העובדים יישארו במצב זה עד להודעה חדשה. 

כידוע, במפעל התגלו בעיות בטיחות שבגינם נלקח ממנו רישיון ההפעלה, אך למרות היתר המיוחד שניתן על ידי השר לביטחון פנים, בעלי המפעל לא מוכנים לפתוח אותו. 

"עובדי פרי הגליל הם לא כלי משחק בידי ההנהלה או בידי כל גורם אחר. יש לפתוח את המפעל במידי ולהשיב את הכבוד לעובדים שכל חטאם הוא רצונם להתפרנס בכבוד״, הוסיף פרטוש.

בשיחה עם "מעריב אונליין", מספר אחד מבעלי המפעל, אושיק לוי: "אני לא מוכן לפתוח את המפעל מחדש בלי שמשרד הכלכלה יעביר לנו את המענק שהובטח. אני בא בטענות לשר בנט שלמרות שהוא מדבר גבוהה גבוהה על הצורך לסייע גם לפריפריה, הוא מוכיח במעשיו את ההיפך. הוא פוגע בפריפריה ופוגע בעובדים. הוא מדבר על יוקר המחיה אך לא נרתע מפגיעה במפעל מזון שמוכר את המוצרים שלו במחירים מאוד סבירים".