לאחר שיו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, אמרה היום  (שבת) ב"שבתתרבות" כי הייתה אפשרות לגייס את העולם לצד ישראל בתום מבצע "צוק איתן", וכי היה ניתן למנוע התחמשות של חמאס ואף לחזור לתהליך של מו"מ בתנאים של ישראל, הגיבו בליכוד על דברייה של לבני. 

בליכוד אמרו ש"לבני לא מפספסת אף הזדמנות להפנות אצבע מאשימה כלפי ישראל ולהתייצב לצד אבו מאזן והרשות הפלשתינית. זו היא תמצית המדיניות הרופסת שממשיכה להזמין עוד לחץ על ישראל ללכת לויתורים ונסיגות". 

כמו כן, הוסיפו בליכוד כי ניהול מבצע צוק איתן ע"י בנימין נתניהו, שר הביטחון והרמטכ״ל, נעשה "באחריות ובשיקול דעת, מתוך ראייה כוללת אשר מטרתה להכות בחמאס ולשמור על חייהם וביטחונם של אזרחי ישראל וחיילי צה״ל כאחד. במהלך המבצע הנחית צה"ל על החמאס את המכה הקשה ביותר שספג מיום הקמתו."  
בליכוד אף התייחסו לבחירות הקרובות: "הציבור יכריע האם הוא מאמין במדיניות הנסיגות והויתורים של ציפי ובוז'י או במדיניות התקיפה והבלתי מתפשרת שמובילים ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד."
בדברים שאמרה כאמור לבני, ב"שבתתרבות" בנתניה, היא תקפה את נתניהו על חולשתו בגיוס העולם לצד ישראל בסיום מבצע ׳צוק איתן׳ " אני הייתי שם ואני יודעת, כי במהלך כל המבצע הייתה אפשרות, שאני קידמתי, לגייס את כל העולם כולו להתייצבות לצד ישראל, סביב העקרונות הבאים: פירוז עזה, קואליציה בינלאומית נגד חמאס, מניעת התחמשות של חאמס וחזרה לתהליך של מו"מ בתנאים שלנו. אבל ההזדמנות הזו פוספסה כי נתניהו גמגם והיסס. והתוצאה היא שהיום אנחנו מול מתקפה - החלטות באו״ם נגד ישראל והצטרפות פלסטינית לבית הדין הפלילי בהאג נגד צה״ל. ניתן היה למנוע את זה!
 

לבני אמרה כי נתניהו חלש, העולם לא מאמין לו ואבו מאזן מזהה את החולשה הזאת. ומנצל אותה נגד ישראל .אין סיבה שכולנו נשלם את המחיר. אנחנו, הרצוג ואני, נדע להחזיר את ישראל למצב שהעולם עומד לצדה מול הפלסטינים ומול הטרור"