עימותים קשים, כמוהם לא זוכרים שנים באזור, החלו אמש (ראשון) בהלוויתו של תושב רהט, סמי ג'עאר, שנהרג ביום רביעי שעבר מירי שוטרים. 18,000 אנשים נכחו בהלוויה. בשלב מסויים, החל עימות בין עשרות צעירים לבין שוטרים.



הכל החל כאשר ניידת משטרה נכנסה לאזור בית העלמין, בניגוד לסיכום מוקדם בין ראשי עיריית רהט לבין המחוז הדרומי של המשטרה. עם כניסתה לאזור, החלו צעירים רעולי פנים ליידות אבנים ובלוקים לעבר הניידת, בשלב הזה ירו השוטרים באוויר והזעיקו תגבורת. השוטרים, במנסותם מהמקום, אף פגעו בכמה כלי רכב שחנו ליד הכביש הראשי שבין צומת שובל לבין הכניסה הדרומית לרהט.



שוטרים מיחידת יואב, המאבטחת בדרך כלל הריסות בתים במגזר הבדואי, הגיעו למקום והתחילו לירות גז מדמיע, כדורי גומי ורימוני הלם לעבר האלפים שהיו בתוך בית העלמין. רבים מהמבוגרים והילדים נפגעו בעת מנוסתם ואנשים רבים נדרסו על ידי האנשים שברחו מהגז המדמיע.



חברי הכנסת ומנהיגי הציבור הערבי נמלטו גם הם מהמקום והקבורה נעשתה בזריזות, כאשר ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השיח' ראיד סלאח, לא הספיק לסיים את ההספד שנשא לזכר מותו של הצעיר. מאוחר יותר, פונו ארבעים בני אדם למרפאות המקומיות ולמוקדים הרפואיים בעיר רהט, ביניהם גם השיח' סלאח עצמו וראש עיריית רהט, טלאל אלקרינאווי.




ראש עיריית רהט הפצוע. צילום: יאסר עוקבי



אמבלונסים של מד"א פינו 23 פצועים לבית החולים סורוקה. מבית החולים נמסר שגבר בן 45 נפטר, לאחר שהתמוטט משאיפת גז מדמיע. אחד מהפצועים נפצע בראש מכדור גומי ומצבו קשה. ועדת המעקב של ראשי הציבור הערבי גינו בחריפות את נוכחותה של ניידת המשטרה באזור, הם אמרו שהעיכוב בשחרור הגופה לשעות הערב וכניסת הניידת למקום מראים שמדובר בפרובוקציה מכוונת של המשטרה, שרצתה להצית את האש שוב באזור שבו היו אלפים רבים. 


תושבי האזור הגיבו בחריפות למקרה, ואחד מהם כתב ברשתות החברתיות: "אם אנחנו גברים, המשטרה לא נכנסת לפה יותר". מדובר באירוע הכי קשה בציבור הערבי מאז אירועי אוקטובר. יו"ר חד"ש הנבחר, עו"ד אימן עודה, אמר ל"מעריב" כי "כנראה שהמשטרה לא לומדת לקח מאירועי אוקטובר וכנראה שהיא שמה את מסקנות 'ועדת אור' בצד, מבלי להסיק מסקנות".  בעקבות האירוע תהה שביתה כללית ביום שלישי במגזר הערבי.



רכב משטרה שניזוק. צילום: יאסר עוקבי

על רקע הפרות הסדר וההתפרעויות בלוויה היום ברהט קיים מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי הערכת מצב עם פיקוד המחוז ומרחב נגב. מפקד מחוז דרום מינה ועדת בדיקה בראשות ממ״ר לכיש, נצ״מ אלי כזרי, ובהשתתפות רמ״ח חירום מאגף המבצעים והיועצת המשפטית של המשטרה לבדיקת ההתרחשויות באירוע הלוויה, בו הותקפו שוטרים באבנים וסלעים שנזרקו לעבר ניידת משטרה שנקלעה למקום. אין בכוונת מח״ש לחקור את התנהלות השוטרים באירוע הלוויה. 
 
בעקבות האירועים האחרונים ישנם שוטרים מתחנת רהט המאוימים ברמה גבוהה ביותר. אותם שוטרים מקבלים סל אבטחה מלא ע״פ מגדר האיום. מרחב נגב יתוגבר בימים הקרובים בכוחות גדולים על מנת למנוע הפרות סדר וחסימת צירים.