השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ התייחס היום (רביעי) לפיגוע שהתרחש הבוקר בצומת מעריב בתל אביב, והאשים בו את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "אבו מאזן אחראי לפיגוע. אי אפשר להתעלם מההסתה. אבו מאזן קרא לכל מוסלמי להגן על מסגד אל אקצה והוא יודע על מה הוא מדבר. הוא יודע שזה יוביל לשפיכות דמים. אי אפשר לפטור את אבו מאזן מאחריות לגל הפיגועים". 

בנאום שנשא במכון למחקרי בטחון לאומי התייחס שטייניץ לאפשרות של הסלמה באזור בעקבות התקיפה בסוריה, המיוחסת לישראל: " הדבר האחרון שאסד צריך זה לסכן את מעמדו בגלל התלקחות מול מדינת ישראל. כמו שלישראל אין רצון בהתלקחות משמעותית, כך גם לסוריה ולמשטר אסד. עם זאת סייג שטייניץ את דבריו ואמר כי "במזרח התיכון הכל בלתי צפוי". 

שטייניץ הוסיף כי "היינו עדים לסדרת פיגועים של מחבלים בודדים. מדובר בתופעה כלל עולמית. הטרנד הג'יהדיסטי מתחזק כאן ובאירופה. זה מאבק כפול. נגד מדינת ישראל ונגד הציביליזציה המערבית". שטייניץ גם עקץ את עמוס ידלין, שהצטרף למפלגת המחנה הציוני:" אני מפרגן לאנשים טובים בפוליטיקה. אבל האם יהיה תקדים לשר בטחון מהאופוזיציה?". ידלין ענה לו: "תתחיל להאמין".