הסתדרות העובדים יכולה לרשום היום (רביעי) לזכותה שני הישגים גדולים, לאחר שבעקבות המאבק אליו יצאה אושר בכנסת התיקון לחוק שכר המינימום שבתוך שנתיים יעדכן בשלוש פעימות את השכר בעוד 700 שקלים ל-5,000 שקלים בחודש, גם במגזר הפרטי וגם במגזר הציבורי.

אבל מאבק מאסף, לא פחות חשוב אליו נרתמה ההסתדרות ביממה האחרונה בין היתר בעקבות פניית ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן והעלאת הנושא לסדר היום כאן ב"מעריב אונליין" אתמול (שלישי), באשר לזכויות אזרחים סיעודיים גם הוא רשם הצלחה.

ניסנקורן ויו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ חיים כץ (הליכוד) הצליחו לסחוט משר האוצר בפועל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבטחה לפיה לבסיס התקציב לשנת 2015 יתווספו 100 מיליון שקלים לטובת הזכאים לגמלת שירותים מיוחדים (שר"מ) המעסיקים עובדים סיעודיים ולעדכון גמלת הסיעוד בהתאמה לשכר המינימום. ההחלטה הסופית על אופן הקצאת הסכומים תתקבל במשרד האוצר ובביטוח הלאומי עד לסוף חודש פברואר הקרוב. 
אתמול נתנו כאן ב"מעריב אונליין" במה למאבקם הצודק של אנשים רבים בגיל העבודה אבל כאלה שאינם מסוגלים להשתלב בשוק העבודה בשל היותם במצב סיעודי ושל קשישים רבים שהביעו דאגה מהעלאת שכר המינימום שלא יהיו מסוגלים לשלם לעובדים הסיעודיים. אותם בעלי מוגבלות סיעודית שמעסיקים עובד צמוד מוציאים כמעט 7,000 שקלים בחודש כשקצבת השר"מ המקסימלית עומדת היום על 4500 שקלים בלבד. מצבם היה מחריף הרבה יותר לולא הלחץ של ההסתדרות על הכנסת והממשלה גם בנושא הזה לאחר הצפתו ב"מעריב". 
ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), שהובילה בכנסת את מאבקם אמרה בדיון מליאת הכנסת לשר הכלכלה בנט: "אסור לנו לשכוח את החלשים ביותר. מה יעשו אותם נכים וקשישים סיעודיים שאין להם גם היום את הכסף לשלם לעובד סיעודי? מדוע אתם עושים את המהלך בלי לתת תשובות לכל האזרחים במדינה? מה התשובה שאתם נותנים לסיעודיים? לא נראה לי שחשבתם על זה. אתם אומרים להם לבחור בין להיות פורעי חוק ולא לשלם לעובד שלהם או לשים את עצמם במוסדות, מה שיעלה למדינה הרבה יותר. מה יעשה אותו אדם סיעודי שהמטפל שלו לא ישאר איתו בלילה? מישהו מטעמכם יבוא לקחת אותו לשירותים, להאכיל אותו, לוודא שהוא לא נחנק בלילה?". אלהרר הוסיפה: "הפעימה הראשונה של עליית שכר המינימום היא באפריל, 350 שקלים  נוספים שאין לאנשים האלה. ממשלה חדשה תתחיל לעבוד אולי במאי". 

שותפתה למאבק, וחברת סיעתו של בנט, ח"כ אורית סטרוק (תקומה-הבית היהודי), נמנעה בהצבעה משום שהחוק לא כלל את המענה לבעיה ואמרה בדיון: "אין ספק שהחוק הוא צעד ראוי ומתחשב במאות אלפי עובדים ובכל זאת אני מתכוונת להימנע כי אי אפשר ולא נכון להתעלם מאוכלוסייה חלשה בהרבה מעובדי שכר מינימום שהחוק הזה פוגע בהם פגיעה אנושה. אותם קשישים ונכים סיעודיים שנאלצים להעסיק עובד כדי לבצע את הפעולות הכי בסיסיות – להתקלח, להתלבש, לאכול, לנוע ולפעמים לנשום. האנשים הכי חסרי ישע בחברה שלנו, מעסיקים בעל כורחם. ועכשיו ה"עסק" שלהם, גופם חסר הישע, הופך לנטל כבד. מאיפה הם יגדילו את ההכנסות? על מה יוותרו? על אוכל, מקלחת, השגחה צמודה?".  
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר לאחר הבשורה: ״ההסתדרות תהיה חומה בצורה וקו מגן לכל אוכלוסיה חלשה במדינת ישראל. אני מודה לח״כ חיים כץ על נחישותו למען אוכלוסיה זאת תוך התעקשותו בנושא". ח״כ חיים כץ אמר: "אני מודה לראש הממשלה על התערבותו המהירה לטובת אוכלוסית השר״מ. הצעת החוק הינה בשורה של ממש לעובדים במשק הישראלי״.