הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ ביטל הערב (רביעי) נסיעה לאירופה ביומיים הקרובים שם היה אמור להשתתף בכנס של נאט"ו למפקדי צבאות מכל העולם. ביממה האחרונה קיים הרמטכ"ל הערת מצב בפיקוד הצפון והוחלט להתכונן למספר תרחישים שגורמי מודיעין העריכו בעקבות אירוע החיסול ביום ראשון בקונייטרה שבסוריה.

בימים האחרונים נאספו עשרות ידיעות ודיווחים שונים על  פעילויות מעבר לגדר ותנועות חשודות ולכן ישנה רגישות גבוהה. ברוב המקרים, המציאות אינה משקפת את מה שקורה בשטח ובצה"ל נוקטים בצעדי מוכנות כולל הודעות ליישובים וסגירת צירים. 
 
בהערכת המצב שקיים הרמטכ"ל בצפון הונחו כולם להתייחס ברצינות לאיומים של חיזבאללה ואיראן ולעבור למצב של קידום מוכנות, כשהתכלית מתחלקת לשני דברים, 1. ניתוח המשמעויות קדימה במידה והמצב יסלים לאור האיומים, 2. קידום בפועל של כוחות לגבול הצפון הכוללים: כוננות של חיל האוויר, חי'ר וכלים כבדים כמו גם פריסה של סוללות כיפות ברזל. מדובר בתגבור שלא דומה למצב הסלמה חמור אלה למצב של הערכות לתרחישים שונים פי הערכות שקיימות בפיקוד הצפוני. 
 
בצה"ל ימשיכו בימים הקרובים לתכנן את המשך הפעילות בפיקוד הצפון תוך הסתכלות על הגזרות האחרות באיו"ש ובגזרת רצועת עזה. מחר (שישי) תתקיים הערכת מצב נוספת לקראת סוף השבוע ושם יוחלט באיזו כוננות תעבור השבת כולל עצימות עוצר היציאות של החיילים. 
 

בינתיים בצה"ל מתגברים את מערך התצפיות בגבול עם סוריה ונראית שם פעילות אבל עדיין בגבול השגרה כפי שראו בחודשים האחרונים. אם זאת בצה"ל מבינים כי כל תזוזה מעבר לגבול יכולה ברגע לחצות את סף  הסיכון ולכן הדברים נבדקים בדריכות גבוהה מאוד. 
 
גם היום מפקדים בפיקוד הצפון נפגשו עם ראשי המועצות והרשויות והסבירו להם את העובדה שאנחנו נמצאים במציאות אחרת שבה רואים צבא בדרכים ובצמתים, מטוסים ומסוקים באוויר ויתכן כי בימים הקרובים ישמעו הדי פיצוצים בגבול.